Klimatyzacja

Klimatyzacja

miesiąc temu  07.08.2020, ~ Administrator   

Co może zaburzać prawidłowe smarowanie sprężarki? [KLIMATYZACJA]

Olej zanieczyszczony środkiem uszczelniającym – widoczne zanieczyszczenia na płycie wychylnej i tłokach

Smarowanie jest niezbędne dla prawidłowej pracy sprężarki. Jeśli do oleju dodana zostanie nieprawidłowa ilość dodatków lub ich niewłaściwy rodzaj, pogorszą się jego właściwości smarne. Olej pomaga też utrzymać szczelność wszelkich złączy i węży w układzie. Ponadto działa jako chłodziwo, pobierając ciepło ze sprężarki, zapobiega jej przegrzaniu.

Producenci sprężarek starannie dobierają rodzaj oleju. zapewniając maksymalną żywotność i wydajność sprężarki oraz całego systemu klimatyzacji.

Częste usterki
Stosowanie dodatków uszlachetniających nie jest błędem, ale ich niewłaściwy dobór i dawkowanie może sprawić, że będą szkodliwe dla całego układu lub poszczególnych komponentów. Szczególnie w przypadku sprężarek cienka warstwa oleju między tłokami i cylindrami zapewnia ich płynne działanie. Niewłaściwa objętość dodatków lub ich niewłaściwy rodzaj osłabi zdolności smarne oleju. Gdy oryginalnie zastosowany olej zostanie zmieszany z inną substancją, może to mieć wpływ na strukturę i skład powłoki olejowej, a tym samym na osłabienie jego zdolności smarowania. Ponadto spowoduje to pogorszenie wydajności sprężarki i skrócenie jej żywotności. Olej, który nie jest zoptymalizowany dla danej sprężarki, może prowadzić do jej przegrzania lub zatarcia.

Zalecane rozwiązanie
W celu właściwego doboru oleju do sprężarki AC należy zawsze postępować zgodnie z wytycznymi producenta sprężarki lub samochodu. Sprężarki Nissens są zawsze dostarczane wraz z instrukcją opisującą ogólną, właściwą procedurę instalacji. Ponadto są zawsze wstępnie napełniane odpowiednim typem i ilością oleju PAG, dlatego nie ma potrzeby jego dolewania. W przypadku stosowania barwnika UV, środków uszczelniających lub roztworu płuczącego układ należy zawsze przestrzegać instrukcji. Procedury serwisowe systemu, takie jak płukanie lub osuszanie, wymagają dużej dbałości o szczegóły na każdym kroku.

Co może zaburzać prawidłowe smarowanie sprężarki?
1. Użycie nadmiernej ilości środka UV rozcieńczy olej. Spowoduje to zmianę lepkości i gęstości mieszaniny, co z kolei prowadzi do pogorszenia właściwości smarnych, a w konsekwencji do awarii sprężarki. Dodanie zbyt dużej ilości kontrastu UV lub oleju spowoduje blokowanie przepływu oraz wzrost ciśnienia w układzie, narażając sprężarkę na większe obciążenie. Ilość użytego barwnika UV nie powinna przekraczać 5% całkowitej objętości oleju.
2. Pozostałości środka płuczącego w układzie znacznie pogorszą zdolności smarne oleju. Ponadto mogą one pogorszyć jakość powłoki teflonowej w sprężarce, powodując złuszczanie się cząstek teflonu i tym samym zatykanie układu. Po płukaniu należy zawsze przedmuchać układ azotem, aby usunąć pozostałości środka płuczącego i skutecznie osuszyć system.
3. Nieprawidłowe i zbyt krótkie wykonanie próżni w układzie spowoduje pozostawienie wilgoci w układzie, która zmniejszy zdolność oleju do smarowania i ostatecznie może spowodować zatarcie sprężarki. W układzie mogą powstawać wtedy szkodliwe kwasy, które powodują korozję metali, w tym skraplacza klimatyzacji. Spowoduje to zanieczyszczenie wnętrza danego komponentu lub całego układu.

Więcej na temat produktów i usług na www.nissens.com/climate i www.nissens.com.pl.

Poleć innym

GALERIA ZDJĘĆ

Olej o ciemnozielonym zabarwieniu z powodu zbyt dużej ilości barwnika UV
Olej zanieczyszczony środkiem płuczącym – widoczne mleczne przebarwienia

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 9

  • 4
    ZADOWOLONY
  • 2
    ZASKOCZONY
  • 2
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 1
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony