
Denso jest producentem części motoryzacyjnych, specjalizującym się m.in. w częściach do układów termicznych
Podsumowując, aby świadczyć profesjonalne usługi, trzeba wyłożyć około 100 tys. zł, a do tego dochodzi przecież koszt szkolenia i wynagrodzenia pracowników.
Problemem jest sezonowość tej usługi i brak świadomości klientów, że serwis klimatyzacji w nowych pojazdach należy przeprowadzać regularnie, co roku.
Trendy w serwisowaniu klimatyzacji
Wśród warsztatów serwisujących klimatyzację widać ogromne zainteresowanie rozwojem i podnoszeniem umiejętności. Od początku tego roku przeprowadziłem ok. 15 szkoleń z układów klimatyzacji Denso, na każdym z nich było średnio 20-30 uczestników. Warsztaty niezależne mają coraz większą świadomość otaczającego ich, bardzo konkurencyjnego środowiska – nie tylko w postaci licznych warsztatów na rynku wtórnym, ale również dealerów OE. Kilka lat temu na pytania o serwis klimatyzacji w samochodach elektrycznych czy hybrydowych często padała odpowiedź „nas to nie dotyczy”. Widać dużą zmianę, jaka nastąpiła w podejściu warsztatów niezależnych, obecnie chętnie biorą one udział w szkoleniach z układów klimatyzacji i łakną wiedzy z zakresu serwisowania części Denso w pojazdach elektrycznych, hybrydowych oraz oczywiście spalinowych.
Trendy w serwisowaniu układów klimatyzacji są po części wymuszane przez rozwiązania techniczne wprowadzane przez producentów pojazdów. Przykładem mogą być samochody elektryczne, w których układ klimatyzacji chłodzi akumulatory podczas ładowania. Przy niesprawnym układzie klimatyzacji nie naładujemy akumulatora, a nie mając energii, po prostu nie pojedziemy dalej. Podstawą jest regularny, coroczny serwis klimatyzacji.
ekspert techniczny
Denso Aftermarket Polska
Komentarze (0)