Klimatyzacja

Warto wiedzieć

Klimatyzacja

11 miesięcy temu  07.05.2019, ~ Administrator   

Jak skutecznie zdezynfekować klimatyzację? Oto najczęstsze błędy [TEMAT MIESIĄCA]
Strona 2 z 2

Jednym z bardziej newralgicznych punktów w czyszczeniu układu klimatyzacji jest parownik. Jego prawidłową dezynfekcję gwarantuje użycie metody ciśnieniowej. Obejmuje ona użycie metalowej sondy podłączonej do specjalnego pistoletu pneumatycznego, która umożliwia dostęp do komory parownika. Urządzenie generuje odpowiednio wysokie ciśnienie, dzięki czemu preparat wypłukuje zalegające, zakażone osady i dociera do wszystkich jego przestrzeni. Zaleca się zużycie co najmniej 0,5 litra płynu do dezynfekcji – jego nadmiar odprowadzany jest przez odpływ wody kondensacyjnej. Dlatego należy pamiętać o ustawieniu wanny w odpowiednim miejscu pod samochodem, tym bardziej, że efekt bywa spektakularny – zwłaszcza, gdy parownik nie był prawidłowo czyszczony i dezynfekowany przez kilka lat. Wypływający spod samochodu zielony szlam bardzo mocno działa na wyobraźnię. Poza parownikiem należy pamiętać o dezynfekcji wszystkich kanałów wentylacyjnych, np. przy pomocy preparatu w sprayu wyposażonego w odpowiednią sondę.

Najczęściej popełniane błędy

Najczęstszym błędem podczas czyszczenia układu klimatyzacji jest zastosowanie preparatu, który nie posiada właściwości biobójczych. W takim przypadku należy sprawdzić na jego etykiecie, czy posiada pozwolenie wydane przez Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych i czy nie jest przeterminowany.

Zdarza się również, że parownik nie został prawidłowo oczyszczony i zdezynfekowany. Zaleca się, aby każdorazowo czyścić i dezynfekować parownik metodą ciśnieniową. W najbardziej drastycznych przypadkach może być potrzebna wymiana parownika na nowy.

Błędem popełnianym przez warsztaty wykonujące dezynfekcję klimatyzacji jest także niewłaściwe osuszenie układu. Po dezynfekcji należy otworzyć wszystkie kanały wentylacyjne, a wentylator ustawić na maksymalne obroty i przy włączonej klimatyzacji naprzemiennie, parokrotnie zmieniać nastaw termostatu z minimum na maximum i na odwrót. Całą procedurę należy przeprowadzić w masce, przy otwartych drzwiach samochodu i następnie dokładnie go przewietrzyć.

Błędem jest także brak wymiany filtra kabinowego. Po parowniku, jest to element układu klimatyzacji, w którym najszybciej namnażają się grzyby i bakterie. Filtr kabinowy powinien być wymieniany co najmniej 2 razy w roku. Pozostawienie starego filtra po dezynfekcji układu klimatyzacji jest równoznaczne z brakiem wykonania usługi.

Dezynfekcja klimatyzacji nie jest trudną procedurą. Jednak, aby przyniosła oczekiwany skutek należy ją wykonać z należytą starannością i przy użyciu odpowiednich środków. Zaniedbania w tym zakresie mogą mieć przykre konsekwencje dla zdrowia, a nawet życia. 

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 9

  • 3
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 2
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 1
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 3
    BRAK SŁÓW

Komentarze (2)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~ Dario 2 9 miesięcy temu Pięknie to wygląda na wymontowanym zespole wentylacji/klimatyzacji. Zróbcie to równie pięknie w samochodzie bez jego demontażu. Przydałaby się dysza laparoskopowa z kamerą i podświetleniem w innym przypadku to i tak trzeba się zdać na Opatrzność.
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
  • ~ Mutek 1 11 miesięcy temu Jesteście oszuści ,napisałem komentarz. Kogo wy reprezentujecie?
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
do góry strony