ReklamaB1 - prenumerata NW podstrony

Klimatyzacja

Warto wiedzieć

Wydarzenia

Klimatyzacja

29 dni temu  25.02.2019, ~ Administrator   

Jak testowane są układy klimatyzacji? Zobaczcie ośrodek testowy Denso

Komora klimatyczna. Fot. DENSO

Strona 1 z 2

Bawaria jest ostoją niemieckiej motoryzacji. Właśnie tutaj BMW i Audi wypracowały swoją globalną reputację - tutaj też znajduje się ośrodek testowy DENSO w Eching. W 1994 roku, w parku przemysłowym nieopodal Monachium, firma DENSO otworzyła jeden z najnowocześniejszych w Europie tuneli klimatyczno-aerodynamicznych. W 2003 r. obiekt rozrósł się trzykrotnie, do 7 800 m2 – wybudowano dwie nowe komory samochodowe, pięć stanowisk do testowania części i laboratorium badań materiałowych.

To tutaj specjaliści DENSO testują części i systemy OE HVAC, aby upewnić się, że spełniają one standardy określone przez producentów pojazdów, międzynarodowe ustawodawstwo i wewnętrzne specyfikacje firmy. Części te są ostatecznie sprzedawane na rynku wtórnym, dlatego zamawiając części DENSO klient ma pewność, że zostały one poddane rygorystycznym testom podczas fazy rozwoju OE.

Nasza filozofia może wydawać się całkiem prosta: przewyższyć wszelkie oczekiwania. W praktyce jednak nasze procedury testowania nie są proste. Części samochodowe produkowane w Niemczech słyną z najwyższej możliwej jakości – i jest to z pewnością prawda w przypadku naszych układów klimatyzacji HVAC OE - mówi Jan von Pozniak, Senior Technical Manager ds. akustyki w dziale rozwoju wydajności cieplnej.

Mimo że upalne lata stają się coraz powszechniejsze, temperatury na poziomie +50°C są na szczęście wciąż rzadkie. W takiej temperaturze mogą być jednak przeprowadzane testy w kabinie w tunelu aerodynamicznym – przy obciążeniu słonecznym do 1200 W/m2. Z drugiej strony możliwe jest obniżenie temperatury do -30°C, aby zasymulować każdy możliwy stan pojazdu. Natężenie promieniowania słonecznego ma duży wpływ na sterowanie systemami HVAC. Zaawansowana technologia wykorzystywana w komorze klimatycznej DENSO pozwala symulować każdą możliwą pozycję słońca i wiatru podczas przeprowadzania testów rozgrzewania i schładzania – od -20°C do +50°C. Wszystko to w celu optymalizacji układów klimatyzacji i systemów termicznych.

Możliwość słuchania muzyki w wysokiej jakości w samochodzie jest dziś kolejnym standardem – nikt nie chce, aby hałas z układu HVAC zakłócał akustykę. Dlatego już na bardzo wczesnym etapie rozwoju DENSO testuje i optymalizuje układy w komorze hałasu pojazdu. Specjalna technologia umożliwia rejestrowanie wszelkich nieprzyjemnych dźwięków, nawet bardzo niskich, dzięki czemu możliwe jest zlokalizowanie źródła hałasu i wyeliminowanie go. Firma posiada specjalne stanowisko rolkowe, które pozwala wykryć wszelkie negatywne sprzężenia pomiędzy silnikiem a sprężarką czynnika chłodniczego, generujące hałas. Kolejny krok to komora szumu składowego. Tam testowane jest zachowanie akustyczne części HVAC, a specjaliści DENSO lokalizują źródła niechcianego dźwięku i optymalizują dany komponent.

Poleć innym

GALERIA ZDJĘĆ

Jak testowane są układy klimatyzacji? Zobaczcie ośrodek testowy DENSO
Jak testowane są układy klimatyzacji? Zobaczcie ośrodek testowy DENSO
Jak testowane są układy klimatyzacji? Zobaczcie ośrodek testowy DENSO
Jak testowane są układy klimatyzacji? Zobaczcie ośrodek testowy DENSO
Jak testowane są układy klimatyzacji? Zobaczcie ośrodek testowy DENSO

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 1

  • 1
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony