Klimatyzacja

temat miesiąca

Klimatyzacja

miesiąc temu  24.05.2017, ~ Administrator   

Montaż i uruchomienie sprężarki klimatyzacji – porady Nissens [TEMAT MIESIĄCA]
Strona 1 z 2

Sprężarka klimatyzacji jest sercem układu klimatyzacji. Na jej prawidłowe działanie oraz trwałość mają wpływ zarówno poprawny montaż jak i prawidłowe działanie pozostałych elementów układu klimatyzacji oraz serwisowanie. Często przyczyną uszkodzenia sprężarki są inne elementy układu A/C lub nieprawidłowe jego serwisowanie. Dlatego najważniejszą rzeczą przed montażem nowej sprężarki jest ustalenie przyczyny awarii starej sprężarki. 

Kluczowe aspekty, na które należy zwrócić uwagę, przy starannym i poprawnym montażu nowej sprężarki:

- należy ustalić przyczynę uszkodzenia starej sprężarki

- należy przeprowadzić wizualną inspekcję i ocenę stanu technicznego układu klimatyzacji, w tym ocenę stanu skraplacza (chłodnicy klimatyzacji). W przypadku znacznego zniszczenia korozyjnego i ubytków żaluzji (lameli) skraplacza, zaleca się montaż nowego skraplacza klimatyzacji. Należy pamiętać, że usunięcie tylko jednego rzędu żaluzji może zmniejszyć jego wydajność o niemal 3%! Wraz ze spadkiem wydajności skraplacza wzrasta obciążenie sprężarki – ciśnienie oraz temperatura pracy, co skutkuje jej przyśpieszonym zużyciem lub zatarciem,

- w przypadku zatarcia sprężarki, w celu wyeliminowania opiłków ze skraplacza i układu, zaleca się montaż nowego skraplacza klimatyzacji - szczególnie przy skraplaczach o konstrukcji równoległej (”komorowej”) oraz wykonanych w technologii mikro-rurek - wydajnych, ale trudnych do płukania, w których osadzają się opiłki,

- przy demontażu starej sprężarki należy zabezpieczyć węże dochodzące do sprężarki, aby nie dostały się do nich żadne zanieczyszczenia,

- przed instalacją nowej sprężarki należy przepłukać odpowiednio układ klimatyzacji. Nissens rekomenduje zastosowanie specjalnych środków przeznaczonych do płukania układu klimatyzacji, z uwagi na fakt, iż tylko ta metoda gwarantuje pozbycie się niedrożności w układzie, usunięcie opiłków z zatartej sprężarki oraz starego, zużytego oleju. Następnie należy się upewnić, czy w układzie nie pozostał płyn płuczący oraz osuszyć układ azotem pod ciśnieniem. Jest to konieczne, by usunąć wilgoć z układu, która może zagrażać prawidłowemu działanie sprężarki,

- płukaniu podlegają przewody, parownik oraz skraplacz (jeśli pozwala na to jego stan techniczny). Nie płuczemy sprężarki, osuszacza oraz elementu rozprężnego,

- należy zamontować nowe części składowe układu klimatyzacji: osuszacz, zawór rozprężny lub dyszę dławiącą oraz skraplacz - w przypadku zatarcia starej sprężarki lub jego złego stanu technicznego,

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 2

  • 1
    ZADOWOLONY
  • 1
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony