Klimatyzacja

Warto wiedzieć

Klimatyzacja

4 miesiące temu  18.03.2019, ~ Administrator   

Opróżnianie sprężarki klimatyzacji z oleju [PORADNIK]

Istnieje kilka metod opróżniania sprężarek klimatyzacji z oleju. Poniżej podajemy w syntetyczny sposób sugerowane metody opróżniania sprężarek z oleju, w zależności od konstrukcji sprężarki:

SPRĘŻARKA Z KORKIEM OLEJOWYM:

  • umieścić naczynie z podziałką poniżej korka olejowego a następnie usunąć korek,

  • odczekać do momentu spłynięcia oleju ze sprężarki,

  • okręcić wałem sprężarki zgodnie z ruchem wskazówek zegara w celu dokładniejszego opróżnienia sprężarki z oleju,

  • jeżeli olej już nie wypływa, okręcić dodatkowo ok. 10 razy wałem sprężarki w celu upewnienia się, że więcej oleju już nie wypłynie ze sprężarki.

SPRĘŻARKA BEZ KORKA OLEJOWEGO:

  • zdjąć pokrywy zabezpieczające króćce dolotowe oraz wylotowe ze sprężarki,

  • umieścić naczynie z podziałką poniżej króćców,

  • przechylić odpowiednio sprężarkę oraz wylać olej przez wlot lub wylot sprężarki,

  • okręcić wałem sprężarki zgodnie z ruchem wskazówek zegara w celu dokładniejszego opróżnienia sprężarki z oleju,

  • jeżeli olej już nie wypływa, okręcić dodatkowo ok. 10 razy wałem sprężarki w celu upewnienia się, że więcej oleju już nie wypłynie ze sprężarki.

Uwaga – nie jest możliwe całkowite opróżnienie oleju ze sprężarki przez króćce. Nawet 10-20% oleju, ze względu na jego lepkość a także w zależności od konstrukcji sprężarki, może pozostać osadzone na wewnętrznych ściankach sprężarki.

WLEWANIE OLEJU DO SPRĘŻARKI NIEPOSIADAJĄCEJ KORKA SPUSTOWEGO:

  • należy zwrócić uwagę na właściwy typ i lepkość oleju wlewanego do sprężarki (parametry oleju wg katalogu Nissens dla danej sprężarki - Nissens stosuje tylko najwyższej jakości oleje typu PAG)

  • sprężarki Nissens są fabrycznie zalewane olejem typu PAG - jeżeli wg danych producenta auta w układzie A/C ma być taka sama ilość oleju jaką zalana jest fabrycznie sprężarka Nissens - oleju nie należy dolewać do sprężarki

  • olej należy wlewać króćcem dolotowym sprężarki (ssanie), króciec dolotowy sprężarki (ssanie) na ogół ma większą średnicę niż króciec wylotowy (tłoczenie)

  • jeżeli króćce są o tej samej średnicy, wtedy króćce powinny być oznaczone jako S (ang. suction - ssanie) lub D (and. discharge - wypływ, tłoczenie), oznaczenie S i D może być na zaślepkach króćców lub na korpusie sprężarki pod króćcami (przykład - zdjęcie poniżej).

Rys. 1. Sprężarka klimatyzacji Nissens z ukazanymi portami ssania i tłoczenia

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 9

  • 6
    ZADOWOLONY
  • 1
    ZASKOCZONY
  • 2
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (1)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~ spec 1 4 miesiące temu Krótko i zwięźle, niewiele firm o tym pisze
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
do góry strony