Elektrostatyczny filtr powietrza
Czyste powietrze to kolejny priorytet i element komfortu pasażerów. „Elektrostatyczny filtr DENSO jonizuje powietrze – usuwa najdrobniejsze cząstki brudu, bakterie i brzydkie zapachy, oczyszczając powietrze i skracając czas potrzebny na czyszczenie układu klimatyzacji, co przekłada się na redukcję kosztów” – podkreśla Bosman.
Standardowe filtry muszą być w Hongkongu czyszczone co tydzień, co za każdym razem zajmuje ok. 30 minut – w sumie 26 godzin konserwacji rocznie na autobus. W przeciwieństwie do nich, elektrostatyczne filtry DENSO zapewniają łatwy dostęp do elementu filtrującego, który wysuwa się z otworu serwisowego w autobusie. Zebrany pył można szybko usunąć, a regularna konserwacja jest wymagana co 3-4 miesiące i trwa 15 minut, co oznacza łącznie jedną godzinę rocznie na autobus – ogromne zmniejszenie kosztów operacyjnych. Omówione trzy technologie zwiększają komfort pasażerów, jednocześnie obniżając koszty operacyjne i zmniejszając zużycie energii.
Serwis jest kluczowy
- Bez przyzwoitej sieci serwisowej nie można być konkurencyjnym na rynku w Hongkongu - podsumowuje Bosman. Lokalne biuro DENSO i wyspecjalizowany sprzedawca serwisowy mają siedzibę w Hongkongu, aby zapewnić dostęp do części zamiennych, pomoc techniczną i monitorowanie jakości produktu. Nowe autobusy, zanim zostaną przekazane operatorowi, są poddawane kontroli, a personel techniczny jest szkolony przez DENSO, aby zapewnić optymalną obsługę, konserwację i umiejętności rozwiązywania problemów.
Przyszłość z autobusami elektrycznymi
DENSO opracowało pierwszy elektryczny układ klimatyzacji dla jednopoziomowych autobusów na chińskim rynku, warto więc zadać pytanie, jak wygląda przyszłość klimatyzacji w hybrydowych lub elektrycznych, piętrowych autobusach. Jak wyjaśnia Bosman, jest to znaczące wyzwanie: „Piętrowe autobusy o wiele trudniej zelektryfikować, ponieważ ich zużycie energii jest bardzo duże. W przypadku Hongkongu, wysokie zapotrzebowanie na klimatyzację w piętrowych autobusach szybko wyczerpałoby baterię. Jednak pomimo tych wyzwań posuwamy się naprzód w pracach nad układem klimatyzacji dla elektrycznych autobusów piętrowych”.
Komfort i wydajność
Wraz ze wzrostem liczby autobusów piętrowych na całym świecie (zastępują one autobusy przegubowe ze względu na zwiększoną wydajność) wzrośnie zapotrzebowanie na wyspecjalizowane układy klimatyzacji, które stawiają na pierwszym miejscu komfort pasażerów przy jednoczesnej redukcji kosztów operacyjnych. Przykład Hongkongu pokazuje, że firma DENSO jest doskonale przygotowana do reagowania na rynkowe zmiany, dzięki globalnej sieci ekspertów i głębokiemu zrozumieniu wymagań sektora.
Komentarze (0)