Klimatyzacja

Klimatyzacja

5 miesięcy temu  23.04.2018, ~ Administrator   

Skorzystaj z rad Delphi Technologies. Przygotuj się do kolejnego sezonu klimatyzacyjnego
Strona 1 z 3

Serwisowanie klimatyzacji to ekscytujący, szybko rozwijający się rynek. Nowe przepisy, ciągła elektryfikacja, innowacyjne, wielowymiarowe i wielofunkcyjne systemy, a także popyt na usługi zapewniające większą wygodę to tylko niektóre z czynników przyczyniających się do obserwowanego wzrostu. A gdzie wzrost, tam i możliwość zarobku. Zadbaj zatem o to, by twój warsztat posiadał odpowiednią wiedzę i narzędzia umożliwiające serwisowanie coraz to nowszych pojazdów. Znając najnowsze przepisy i śledząc ostatnie trendy w branży, a także będąc zaznajomionym z najlepszymi praktykami dotyczącymi napraw, będziesz w stanie przygotować swój warsztat do nadchodzącego sezonu klimatyzacyjnego i czerpać korzyści z możliwości, które ze sobą niesie.

Wraz ze wzrostem popularności pojazdów hybrydowych rosną przychody z serwisowania ich układów klimatyzacji. Jednak nim specjaliści techniczni zabiorą się do pracy, muszą oni poznać kluczowe różnice pomiędzy klimatyzacją konwencjonalnego pojazdu, a pojazdu hybrydowego. Już na samym początku zadanie utrudnia bateria wysokiego napięcia; technicy przystępujący do pracy z hybrydą będą musieli zachować szczególną ostrożność obchodząc się ze sprężarką elektryczną oraz samym pojazdem. Po drugie, w pojazdach o napędzie hybrydowym stosuje się specjalny olej poliestrowy o właściwościach dielektrycznych, stworzony tak, by chronić uzwojenie sprężarki. Już nawet tak niewielka ilość jak 1% oleju PAG w układzie klimatyzacyjnym pojazdu hybrydowego może znacznie obniżyć rezystancję izolacji sprężarki, w efekcie powodując wyłączenie układu, a nawet dotkliwe i zagrażające życiu porażenie prądem elektrycznym.

Należy więc zawsze stosować odpowiedni olej, za wszelką cenę unikając zanieczyszczenia oleju domieszką innego produktu. By uniknąć ryzyka, stosuj stacje do obsługi przeznaczone do pracy z pojazdami konwencjonalnymi i hybrydami lub stacje do obsługi klimatyzacji dedykowane wyłącznie dla hybryd.

Długo wyczekiwana zmiana w prawie nakłada na producentów pojazdów obowiązek stosowania czynnika chłodniczego R1234yf we wszystkich nowych modelach pojazdów począwszy od stycznia 2017 roku. By móc zastosować nowy czynnik oraz napełnić układ klimatyzacji jego odpowiednim rodzajem, nowe układy wyposażono w specjalne szybkozłączki.

Przed podjęciem decyzji o poszerzeniu oferty o napełnianie układów klimatyzacji nowym czynnikiem warsztaty powinny rozważyć koszt zakupu samego czynnika R1234yf. Jest on znacznie droższy niż jego poprzednik. Choć jego cena powinna spaść wraz z rosnącą popularnością, to koszty doładowania w krótkim czasie mogą wzrosnąć.

Tagi: Delphi,

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 1

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (1)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~ forest 1 5 miesięcy temu W sumie dobrze gadają, bo tak to trzeba przemyśleć żeby klienta nie stracić a konkurencja jest spora. Co do jakości części delphie to faktycznie bez zarzutu, w sumie niedługo ich używam ale nie narzekam.
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
do góry strony