Firma prowadzona przez Bruno Vianello odnotowała wzrost obrotu o 29% i umocniła jeszcze bardziej swoją pozycję w obszarze A/C - dzięki linii KONFORT, jak również w obszarze narzędzi diagnostycznych - dzięki najnowszemu AXONE Nemo oraz TMD. Znacznie wzrosła także liczba pracowników.
Był to kolejny, bardzo satysfakcjonujący rok dla TEXY. Firma kierowana przez założyciela i prezesa, Bruno Vianello, zamknęła rok 2016 rekordowym obrotem około 80 mln euro, co stanowi wzrost o 29% w porównaniu do roku 2015. To wielkie osiągnięcie, którego zrealizowanie było możliwe dzięki nastawieniu firmy, która na przestrzeni wszystkich lat działania nieustannie inwestuje w badania i rozwój, oraz poszukuje innowacyjnych rozwiązań dla swoich klientów.
Doskonałym przykładem przemyślanej polityki rozwoju firmy są stacje KONFORT do obsługi systemów klimatyzacji, które tylko w ubiegłym roku 2016, sprzedały się w ilości ponad 11.000 egzemplarzy na całym świecie. Aby sprostać wymaganiom rynku, TEXA poszerzyła obszar produkcji stacji KONFORT do łącznej powierzchni ok. 5000 metrów kwadratowych. Znajdują się na nim dwie równoległe i w pełni zautomatyzowane linie produkcyjne, umożliwiające znaczne zwiększenie dziennej zdolności produkcyjnej. W sumie w obszarze produkcji KONFORT codziennie zatrudnionych jest 65 pracowników. Gama KONFORT została dodatkowo poszerzona o model 744 opracowany specjalnie do obsługi nowego systemu klimatyzacji samochodowej, opartego o czynnik chłodniczy R744 (CO2), którego zaletą jest niski profil zanieczyszczenia oraz minimalizacja ryzyka pożaru w przypadku wycieku gazu.
W obszarze diagnostyki, podczas ostatniej edycji targów Automechanika we Frankfurcie, TEXA zaprezentowała swoje najnowsze rozwiązanie: AXONE Nemo. To zaawansowana jednostka wyświetlająca zaprojektowana z myślą o przyszłości warsztatów. Charakteryzuje się bardzo dużą wytrzymałością na wstrząsy, jest wodoszczelna, a chronione patentem rozwiązanie TEXA umożliwia urządzeniu utrzymywanie się na powierzchni wody. Urządzenie spotkało się natychmiast z uznaniem rynku i zyskało opinię idealnego rozwiązania dla warsztatów, dzięki imponującej szybkości pracy oraz wszechstronności zapewnionej przez zastosowanie wymiennych modułów magnetycznych, które otwierają możliwość dalszego poszerzania funkcjonalności sprzętu przez wiele kolejnych lat.
W ubiegłym roku, wielką satysfakcją dla TEXA były również osiągnięcia zespołu TMD (TEXA Mobile Diagnostic), kierowanego przez Andrea Algeri. Zaawansowane rozwiązania telediagnostyczne oferowane przez TEXA osiągnęły 92% wzrost sprzedaży, przekraczając tym samym ilość 51.000 urządzeń zainstalowanych, zwłaszcza w sektorze transportowym oraz wypożyczalni pojazdów. W ostatniej z wymienionych branż warte podkreślenia jest również zastosowanie nowego rozwiązania wdrażanego przez Texa: corporate car-sharing.
Dynamiczny rozwój TEXY następuje również w zakresie liczby pracowników, która wzrosła z 560 na koniec 2015 roku do liczby 600 na koniec roku 2016.
TEXA w Polsce
Trendy całej grupy TEXA potwierdza także polski oddział spółki. Obecność marki TEXA w Polsce zwiększa się nieprzerwanie i systematycznie. Na przestrzeni 2016 roku udało nam się utrzymać silną pozycję, co potwierdził osiągnięty stabilny wzrost we wszystkich obszarach działalności. Odnotowaliśmy ponad ok. 20% wzrost sprzedaży w zakresie urządzeń diagnostycznych oraz stacji obsługi klimatyzacji. Ze względu na dalsze poszerzenie zespołu specjalistów zmieniliśmy siedzibę firmy, co pozwoliło nie tylko na podniesienie standardu pracy, ale i wdrożenie szeregu rozwiązań i usług dedykowanych naszym klientom. 2016 rok był okresem bardzo pozytywnym dla spółki TEXA POLAND, obfitującym w liczne i ważne imprezy targowe oraz inauguracje produktów.
Komentarze (0)