Klimatyzacja

Klimatyzacja

2 miesiące temu  25.05.2021, ~ Administrator   

Zadbaj o arktyczny powiew zimna w samochodzie, na lata…
Strona 2 z 3

Niestety w wielu przypadkach do awarii sprężarki przyczyniają zaniedbania i błędy popełniane podczas serwisowania i wymiany kompresora klimatyzacji. Podczas demontażu starej sprężarki ważne jest, aby zabezpieczyć przewody dochodzące do niej przed zanieczyszczeniami i wilgocią. Przed montażem nowej sprężarki należy najpierw upewnić się, że:

- w układzie nie występują nieszczelności,

- skraplacz klimatyzacji jest w pełni sprawny (w przypadku zatarcia starej sprężarki należy wymienić go na nowy),

- układ klimatyzacji przed montażem nowej sprężarki został odpowiednio wypłukany i osuszony, jest wolny od zanieczyszczeń,

- kompresor został uzupełniony odpowiednią ilością oleju (w tym celu należy usunąć będący w sprężarce olej i ponownie uzupełnić jego poziom zgodnie ze specyfikacją producenta dotyczącą danej wersji pojazdu),

- w sprężarce został uzupełniony olej odpowiedniego typu, zgodnie z zaleceniami producenta kompresora,

Po montażu sprężarki należy obrócić kilkukrotnie ręcznie wałem kompresora w celu rozprowadzenia oleju w jego wnętrzu. Przed uruchomieniem należy uzupełnić czynnik chłodniczy w układzie zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu.

Oferta Polcar w zakresie sprężarek klimatyzacji to ponad 1500 referencji. Sprężarki SRLine zapewniają wysoką wydajność chłodzenia, niski poziom hałasu oraz długą i bezawaryjną pracę. Oferta kompresorów SRLine jest stale rozszerzana o kolejne nowości i liczy obecnie 200 referencji. Wśród nowości SRLine m.in. kompresory do Citroen C4 Picasso, 06-13 oraz Hyundai Santa Fe, 12-18. W zakresie sprężarek warto zauważyć także obecność w ofercie kompresorów jakości oryginalnego wyposażenia przeznaczonych do aut elektrycznych i hybrydowych m.in. do: Hyundai Ioniq, 16-, Infinity QX60, 13-, KIA Niro, 16-.

Rośnie oferta sprężarek przeznaczonych do aut elektrycznych i hybrydowych. W ofercie Polcar m.in. sprężarka 40H1KS2X do elektrycznego Hyundaia Ioniq 16-. Sprężarki do tego typu aut nie posiadają koła pasowego występującego w tradycyjnych sprężarkach.

Podczas prac przygotowawczych do montażu kompresora nie bez znaczenia jest jakość produktów wykorzystywanych do tego celu takich jak olej do klimatyzacji czy płyn do płukania układu. Polcar oferuje wysokiej jakości oleje do klimatyzacji (PAG, POE) oraz środki przeznaczone do płukania układu klimatyzacji a także środki ułatwiające wyszukiwanie nieszczelności w układzie (pianki, kontrasty UV). 

Oferta Polcar zawiera szeroką gamę produktów chemicznych niezbędnych podczas serwisowania i naprawy układu klimatyzacji (m.in. oleje, płyny do płukania oraz środki do wyszukiwania nieszczelności). 

W przypadku zatarcia kompresora i jego wymiany konieczne jest również zastosowanie nowego osuszacza. Osuszacz odgrywa istotną rolę zatrzymując szkodliwe dla układu klimatyzacji zanieczyszczenia oraz wilgoć. Ze względu na niewielką objętość jego zdolność do pochłaniania wilgoci jest ograniczona, dlatego należy go wymieniać średnio co 2 lata oraz podczas każdej ingerencji (rozszczelnienia) w układzie klimatyzacji. Polcar oferuje ponad 500 referencji osuszaczy. W znakomitej większości są to produkty renomowanych producentów Valeo, Delphi oraz nowość w ofercie – osuszacze Mahle. Wśród nowości chociażby osuszacze do Dacia Logan, 04-08, Fiat 500L (330), 12-, Ford Ecosport, 13-.

Wysokiej jakości osuszacze, które doskonale chronią układ klimatyzacji przed wilgocią i zanieczyszczeniami. Wśród nowości Polcar m.in. widoczne na zdjęciu osuszacze 2801KD-1 do Dacii Logan 04-08, 32X2KD-1 do Forda Ecosport 13- oraz 30L1KD-1 przeznaczony do Fiata 500L 12-.

Nie zawsze awaria sprężarki oznacza jednak konieczność jej wymiany. Niekiedy uszkodzeniu ulegają jedynie jej poszczególne elementy jak cewka, zawór kompresora, tarcza sprzęgła czy sprzęgło sprężarki. W tej sytuacji również pomocna i niezawodna jest oferta firmy Polcar zawierająca ponad 300 referencji tych produktów. 

Skraplacze Polcar – wysoka jakość chętnie wybierana przez warsztaty od ponad 20 lat  

Skraplacz lub inaczej chłodnica klimatyzacji to element układu klimatyzacji, który obok kompresora ma największy wpływ na wydajność całego układu. Jego umiejscowienie w przedniej, dolnej części auta sprawia, że jest on w znacznym stopniu narażony na uszkodzenia mechaniczne (np. uderzenia kamieni), silne zabrudzenia i korozję. Z tego względu jest najczęściej wymienianym elementem układu klimatyzacji podczas jego naprawy. W aspekcie efektywności pracy skraplacza niezwykle ważne jest także aby jego powierzchnia była wolna od silnych zabrudzeń. Duża ilość zanieczyszczeń w znacznym stopniu ogranicza jego zdolność do odbierania ciepła z czynnika chłodniczego. W niektórych współczesnych autach chłodnica klimatyzacji jest zintegrowana z chłodnicą wody co w przypadku awarii oznacza konieczność wymiany obu. Wybierając nowy skraplacz warto zaufać warsztatom, które zajmują się naprawą układów klimatyzacji na co dzień, i korzystają z oferty Polcar zawierającej ponad 2000 referencji (produkty: Valeo, Denso, Koyo, Behr, Mahle, SRLine). Warsztaty wybierają skraplacze SRLine, ponieważ oferują jakość części pierwszomontażowych w bardziej atrakcyjnej cenie. W ofercie blisko 500 referencji skraplaczy SRLine wykonanych z materiałów i w technologii zgodnej z normami producentów samochodów oraz spełniających ich rygorystyczne wymogi. Charakteryzują się taką samą lub lepszą wydajnością cieplną jak produkty stosowane na liniach produkcyjnych nowych pojazdów. Polcar w zakresie skraplaczy klimatyzacji stale rozszerza ofertę wprowadzając wiele nowości. Wśród ostatnich znaleźć można referencje m.in. do takich aut jak Ford Focus, 11-18, Infinity JX (R32), 12-13, Opel Insignia, 17-.

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 3

  • 1
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 1
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 1
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony