Najnowsze wyniki Consumer Reports, jednej z największych organizacji konsumenckich w USA, dobitnie potwierdzają - dlaczego najlepiej poczekać kilka lat przed zakupem debiutującego modelu. Wyniki tegorocznej ankiety zawierają więcej danych na temat hybryd i pojazdów elektrycznych niż kiedykolwiek wcześniej, ujawniając, jak początkowe problemy z nowszą technologią zaczynają zanikać po dwóch lub trzech latach.
Raporty Consumer Reports kompleksowo analizują najważniejsze aspekty każdego produktu i od lat pomagają milionom klientów w decyzjach zakupowych. W aktualnej bazie danych niezależnej organizacji jest ponad 300 tysięcy samochodów z lat 2020-2024, których użytkownicy zgłosili problemy z ostatnich 12 miesięcy.
Coraz krótszy czas, by zadebiutować na rynku kolejną generację objawia, to proszenie się o „choroby wieku dziecięcego”. To konkluzja poprzedniej ankiety. Wtedy szczególnie dało się zauważyć niedopracowane rozwiązania wśród hybryd i pojazdów elektrycznych. I tym razem pod uwagę wzięto 20 obszarów – od pozornie niewielkich usterek jak piszczące hamulce czy uszkodzenia wnętrza, po poważne awarie, których może nie obejmować gwarancja, jak uszkodzenia silnika, skrzyni biegów, akumulatorów trakcyjnych czy ładowania baterii.
Kto dziś produkuje najbardziej niezawodne nowe samochody?
W raporcie opublikowanym na początku grudnia 2024 roku przeczytamy, że niesprawny pojazd może stać się długoterminowym problemem finansowym, zwłaszcza że uśredniona cena nowych samochodów przekracza już 48 000 USD. „Aby uniknąć marnowania czasu i pieniędzy w warsztacie naprawczym, rozpocznij swoją podróż zakupową od wyboru niezawodnej marki. Następnie poszukaj niezawodnego modelu, który spełni Twoje potrzeby” – sugeruje się konsumentom z Ameryki.
Wyniki tegorocznej ankiety zawierają więcej danych na temat hybryd i pojazdów elektrycznych niż kiedykolwiek wcześniej. Okazuje się, że nawet w obrębie wysoko notowanych firm, tj. marek Premium, niezawodność może się znacznie różnić.
Subaru, Lexus i Toyota prowadzą w najnowszych ocenach niezawodności, a GMC, Cadillac i Rivian zajmują ostatnie miejsce.
Najlepszy wynik hybryd w klasie premium
Które hybrydy są gwarantem wieloletniego bezproblemowego użytkowania? Lexus uzyskał 65 punktów na 100 możliwych do zdobycia – to najlepszy rezultat spośród marek premium i wynik zdecydowanie ponad rynkową średnią. Najbliższy konkurent z klasy premium uzyskał wynik o 10 punktów niższy, a w czołowej dziesiątce zestawienia znalazły się jeszcze dwie marki premium.
Najnowszy ranking Consumer Reports, jednej z największych organizacji konsumenckich w USA, dobitnie pokazuje, że Lexus stale utrzymuje najwyższy poziom pod względem niezawodności i zdecydowanie wyróżnia się wśród marek premium.
Na wysoki wynik Lexusa w tegorocznym zestawieniu Consumer Reports złożyły się oceny dla aż ośmiu modeli Lexusa, z których cztery uzyskały wynik powyżej średniej, a trzy zmieściły się w rynkowej średniej. Najlepszy rezultat z obecnej gamy marki – 77 punktów – uzyskał dostępny w USA NX z silnikiem spalinowym. Na 76 punktów oceniono hybrydowego NX-a 350h, który jest sprzedawany w Polsce z napędem na przód lub z inteligentnym napędem na cztery koła E-FOUR, a 75 punktów zdobył model ES z jednostką benzynową. Wysokie noty otrzymały także inne oferowane u nas Lexusy – hybrydowy RX oceniony został 67 punktów, a hybrydowa limuzyna ES 300h na 66 punktów.
Fot. Lexus
Komentarze (0)