Elementy układu hamulcowego w samochodach hybrydowych i elektrycznych zużywają się dużo wolniej, bo do wytracania prędkości wykorzystywane są też silniki, które dzięki temu ładują baterie. Stąd kiełkujące u niektórych producentów aut pomysły, by zalecać regularnę wymianę klocków i tarcz w określonych interwałach, niezależnie od stopnia ich zużycia. Bo niewykorzystywany regularnie układ może korodować. Jak taką wymianę przeprowadzić?
W tym tygodniu trwa nasza akcja #HybrydaNaWarsztacie, podczas której będziemy Wam przybliżać rozwiązania stosowane w tych samochodach, oczywiście pod kątem ich serwisowania. To już czas, by otworzyć swój warsztat na takie usługi.
Dziś rozmawiamy o hamulcach. Naszym gościem jest Wojtek Sokołowski z Textar Polska, firmy, która dostarcza klocki hamulcowe na pierwszy montaż m.in. do Tesli czy kilku modeli elektrycznych BMW.
Komentarze (0)