Klucz samoróbka do odkręcania, dokręcania i blokowania kół rozrządu, kół pasowych. Fot. FB Warsztatowcy
Pochwalcie się nietypowymi narzędziami ułatwiającymi pracę w warsztacie - padło hasło od jednego z naszych Czytelników na naszej facebookowej grupie Warsztatowcy (Warsztat.pl) - do której Was zapraszamy.
- Patrząc na niektóre narzędzia doszedłem do wniosku, że lepiej zrobić sobie samemu solidnie. Oto klucz samoróbka do odkręcania, dokręcania i blokowania kół rozrządu, kół pasowych - pisze Robert, autor tytułowego, powyższego zdjęcia. Dodaje: - Przy dokręcaniu kół pasowych w niektórych japońskich samochodach sklepowy wymięka, dlatego zrobiłem sam. Regulowane długości śrub w celu dokładnego dopasowania do koła pasowego. Śruby w klasie 12 i wytrzymują dźwignię z rurą na 1.5 m z grzechotką 3/4 cala.
Narzędzia do demontażu uszczelniaczy silnika, drążków kierowniczych, gdy jest ograniczona przestrzeń, do łatwiejszego demontażu amortyzatora z kolumny zawieszenia - to wszystko znajdziecie na grupie. A poniżej kilka ciekawych rozwiązań.
Cały zestaw do montażu i demontażu uszczelniaczy z tulejami montażowymi. Nie trzeba używać młotka do montażu uszczelniaczy. Nie trzeba kombinować z "wkrętami" w uszczelniaczu, żeby go wyjąć.
Klucz 4 w 1
Długie szczypce z BETY i bardzo długie wkrętaki
Klucz do demontażu i montażu drążków kierowniczych, gdy jest ograniczona przestrzeń
Klucze wygięte do rozrusznika i nie tylko. Karta ATE do sprawdzenia czujnika magnetycznego ABS na łożysku.
Szczypce do opasek stalowych przegubów napędowych
Wsporniki pod czujnik zegarowy do pomiaru wystawania tłoków przy określaniu grubości uszczelki głowicy
Komentarze (4)