Narzędzia w warsztacie

Narzędzia w warsztacie

3 miesiące temu  07.07.2021, ~ Administrator   

Pracę trzeba sobie ułatwiać. Oto rozwiązania naszych Czytelników [ZDJĘCIA]

Klucz samoróbka do odkręcania, dokręcania i blokowania kół rozrządu, kół pasowych. Fot. FB Warsztatowcy

Pochwalcie się nietypowymi narzędziami ułatwiającymi pracę w warsztacie - padło hasło od jednego z naszych Czytelników na naszej facebookowej grupie Warsztatowcy (Warsztat.pl) - do której Was zapraszamy.

- Patrząc na niektóre narzędzia doszedłem do wniosku, że lepiej zrobić sobie samemu solidnie. Oto klucz samoróbka do odkręcania, dokręcania i blokowania kół rozrządu, kół pasowych - pisze Robert, autor tytułowego, powyższego zdjęcia. Dodaje: - Przy dokręcaniu kół pasowych w niektórych japońskich samochodach sklepowy wymięka, dlatego zrobiłem sam. Regulowane długości śrub w celu dokładnego dopasowania do koła pasowego. Śruby w klasie 12 i wytrzymują dźwignię z rurą na 1.5 m z grzechotką 3/4 cala.

Narzędzia do demontażu uszczelniaczy silnika, drążków kierowniczych, gdy jest ograniczona przestrzeń, do łatwiejszego demontażu amortyzatora z kolumny zawieszenia - to wszystko znajdziecie na grupie. A poniżej kilka ciekawych rozwiązań.

Cały zestaw do montażu i demontażu uszczelniaczy z tulejami montażowymi. Nie trzeba używać młotka do montażu uszczelniaczy. Nie trzeba kombinować z "wkrętami" w uszczelniaczu, żeby go wyjąć.

Klucz 4 w 1

Długie szczypce z BETY i bardzo długie wkrętaki



Klucz do demontażu i montażu drążków kierowniczych, gdy jest ograniczona przestrzeń


Klucze wygięte do rozrusznika i nie tylko. Karta ATE do sprawdzenia czujnika magnetycznego ABS na łożysku.

Szczypce do opasek stalowych przegubów napędowych

Do wielowahaczy w sytuacji, kiedy jest mało miejsca

Wsporniki pod czujnik zegarowy do pomiaru wystawania tłoków przy określaniu grubości uszczelki głowicy

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 13

  • 7
    ZADOWOLONY
  • 1
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 1
    OBOJĘTNY
  • 1
    SMUTNY
  • 2
    WKURZONY
  • 1
    BRAK SŁÓW

Komentarze (1)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~ Wojtek 1 3 miesiące temuocena: 100%  w artykule wbrew tresci nie przedstawiono ani jednego nietypowego czy chocby wykraczajacego poza podstawowe warsztatowe zastosowanie narzedzia- moim zdaniem czasy gdy zamiast do mechanika jechalo sie do kowala z obcegami, mlotkiem i przecinakiem oraz siekiera juz dawno sie skonczyly gdyz wymaga tego konstrukcja wspolczesnie naprawianych pojazdow- wszystkie wymienione narzedzia to co najwyzej bardzo ale to bardzo mocno podstawowe. dobry warsztat samochodowy stac na uzywanie dobrych dedykowanych do konkretnych napraw narzedzi, oczywiscie duzo zalezy od zakresu wykonywanych napraw, obslugiwanych marek/modeli czy tez jakiejs konkretnej specjalizacji np w lpg, klimatyzacji, zawieszeniach, itd...... jednak ja osobiscie odradzam kazdemu trzymanie sie jak najdalej od wszelkich warsztatow gdzie widac ze sa bardzo powazne braki w wyposazeniu. dziwie sie ogromnie ze na autorze artykulu az tak ogromne wrazenie zrobily tak podstawowe narzedzia
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
do góry strony