To jeden z tych dostawców wyposażenia warsztatowego, który nierozerwalnie kojarzony jest z najnowszymi technologiami i innowacyjnymi rozwiązaniami. Texa, bo o niej mowa, świętuje w tym roku 25-lecie istnienia.
Na półmetku jubileuszowego roku prezentujemy nowości firmy przygotowane właśnie z tej okazji. Można je oglądać podczas targów na całym świecie, w których Texa bierze udział. Specjalnie dla czytelników naszego portalu o nowościach opowiada Barbara Masłowska, dyrektor zarządzający Texa Poland.
– Nowych produktów mamy w tym roku rekordowo dużo. Jednym z najważniejszych są wymienne moduły magnetyczne do tabletu Axone Nemo – mówi. Ten zaawansowany technologicznie tablet warsztatowy jest już dobrze znany na rynku, a aktualnie przeżywa szczyt swojego sukcesu handlowego. Zaprezentowane moduły, których wprowadzenie przewidywane jest na jesień tego roku, znacznie rozszerzają jego możliwości.
Moduł termowizyjny, jako opcjonalne i praktyczne wyposażenie Axone Nemo, umożliwia przeprowadzenie bardzo precyzyjnych pomiarów termowizyjnych, wychwytujących wszystkie różnice temperatur pomiędzy przedmiotami, bez wchodzenia w kontakt z nimi. Wybierając obszar naszego zainteresowania, dzięki wbudowanej w module kamerze, bezpośrednio na ekranie urządzenia uzyskuje się obraz komponentów i potencjonalnego zwarcia elektrycznego generującego ciepło.
– Jego zastosowanie jest bardzo szerokie, umożliwia kontrolę na przykład: temperatury i przepływu powietrza w kabinie pojazdu, temperatury elementów w skrzynkach przekaźników i bezpieczników, ogrzewania tylnej szyby i lusterek, podgrzewanych foteli, temperatury nagrzewnicy, systemu uszczelek drzwi i wielu, wielu innych – opowiada o zaletach urządzenia B. Masłowska.
Kolejny moduł (Ministacji Dokującej) umożliwia fizyczne połączenie Axone Nemo z innymi urządzeniami peryferyjnymi w celu np. przeniesienia danych w postaci obrazów, raportów i innych plików niezbędnych w codziennej pracy warsztatowej. Natomiast moduł Ethernet Broad R i DoIP/LAN pozwala na podłączenie
się do pojazdów, które stosują diagnostykę zgodną z normą ISO 13400, znaną również pod nazwą DOIP (Diagnostic over Internet Protocol), i daje pełny dostęp do diagnostyki, dzięki podwójnemu portowi PC LAN i BroadR-Reach.
– Zaawansowanie technologiczne oraz dedykowane oprogramowanie Texa IDC5 dla Axone Nemo plasuje go w ścisłej światowej czołówce narzędzi diagnostycznych – podkreśla dyrektor zarządzający Texa Poland.
Oprogramowanie szyte na miarę Texa od 25 lat jest synonimem innowacji w sektorze motoryzacyjnym. Aby utrzymać taką opinię, firma podjęła kolejne kroki w celu uproszczenia pracy mechanika, tworząc koncepcję wsparcia diagnostyki poprzez aplikacje dostępne w wirtualnym sklepie Texa APP, wśród których znajdziemy zasoby najlepszych Baz Danych Texa & Partner. To innowacyjne podejście znacznie skraca czas napraw pojazdów i oferuje możliwość swobodnego dostosowania narzędzia Texa do własnych potrzeb. Budowa oprogramowania ułatwia jego indywidualną konfigurację, ukierunkowaną na rzeczywiste potrzeby każdego warsztatu, utrzymując szybkość, prostotę i profesjonalizm jako zasadnicze atuty. Aplikacje Texa można kupić w kilku krokach, podobnie jak wybrane moduły najlepszych Baz Danych, które zawierają instrukcje napraw, informacje techniczne, dane konserwacyjne, naprawcze i wiele innych niezbędnych informacji opracowanych specjalnie dla warsztatów. W ten sposób oprogramowanie IDC5 jest modelowane pod potrzeby warsztatu – jak ubranie „szyte na miarę”. Informuje nas w odpowiednim czasie i w odpowiednim kontekście procesu diagnostycznego o nowych zasobach dostępnych do wykorzystania.
– Mechanicy nie muszą kupować obszernych, drogich baz danych. Można dostosować urządzenie do swoich potrzeb – wykupując np. tylko bazę dotyczącą systemu klimatyzacji. Zależy nam na tym, aby mechanik znalazł wszystkie niezbędne informacje w jednym miejscu, bezpośrednio na urządzeniu, a nie musiał ich poszukiwać
na zewnątrz – podkreśla B. Masłowska.
Klimatyzacja po nowemu
– Nasza oferta proponuje 10 różnych modeli stacji klimatyzacji, które obsługują wszystkie typy czynników – dodaje B. Masłowska.
Najnowszy model, Konfort 744, jest aktualnie jednym z niewielu rozwiązań dostępnych na światowym rynku motoryzacyjnym, przeznaczonych do obsługi nowych układów klimatyzacji stosujących czynnik chłodniczy R744 (CO2). Układy te wykorzystują podzespoły odmienne od tych stosowanych w konwencjonalnych systemach opartych na czynnikach R134a i R1234yf, wymagają więc specyficznych rozwiązań w zakresie konserwacji i obsługi. Konfort 744 jest modelem w pełni automatycznym, co gwarantuje maksymalną dokładność pracy przy podawaniu czynnika, z marginesem tolerancji 10 g (2 g dla oleju). Szczególną uwagę poświęcono procesowi odprowadzania CO2 do atmosfery, który odbywa się w sposób kontrolowany w celu zachowania bezpieczeństwa operatora i układu AC. Konfort 744 posiada także precyzyjny detektor stężenia CO2 w powietrzu i przerywa podawanie gazu do układu, gdy parametr ten osiągnie niebezpiecznie wysoki poziom. Konfort 744 posiada aprobatę Mercedes-Benz.
Komentarze (0)