Usługi realizowane w dowolnym miejscu i czasie stoją oczywiście na straży mobilności. Szacuje się, że korzystanie przez firmy z przeglądów i akcji serwisowych Mobilnego Serwisu Ford Pro pozwala zaoszczędzić nawet 60 dni pracy samochodów dostawczych rocznie w całej flocie liczącej 70 pojazdów.
Ford Pro do końca roku 2025 poszerzy zakres usług Mobilnego Serwisu, zwiększających dyspozycyjność flot, na kolejne cztery rynki w Europie, w tym na rynek polski, na którym działać będzie 5 samochodów. Na 13 rynkach europejskich będzie więc funkcjonować prawie 500 samochodów Mobilnego Serwisu Ford Pro, które będą zdolne wykonać ponad 70% działań serwisowych, przeglądów i napraw pojazdów dostawczych Forda z napędem elektrycznym, hybrydowym, wysokoprężnym i benzynowym.
Usługa Mobilnego Serwisu Ford Pro ułatwia firmom zwiększenie efektywności pojazdów i ogranicza przestoje w pracy, dzięki integracji z poprawiającym dyspozycyjność samochodów systemem FORDLiive, który pozwala przewidywać i planować działania serwisowe oraz zamawianie części do skomunikowanych pojazdów Forda. W Wielkiej Brytanii, gdzie Mobilny Serwis wprowadzono w 2016 r., co czwarta czynność związana z serwisowaniem, przeglądami i naprawą pojazdów dostawczych została w roku 2025 przeprowadzona u klienta.
Na dziewięciu rynkach, gdzie usługa już funkcjonuje, klienci korzystający z Mobilnego Serwisu zgłaszają zazwyczaj wyższy o 20 punktów procentowych poziom satysfakcji, niż klienci korzystający wyłącznie ze stacjonarnych serwisów.
- Nie tylko menadżerowie floty mogą dzięki Mobilnemu Serwisowi cieszyć się większą swobodą, a samochody dostawcze dłużej pozostawać w ich dyspozycji. Dzięki usłudze można też szybciej zarezerwować termin wykonania niezbędnych prac w serwisie. Wszyscy na tym korzystają.
Zdaniem Ford Pro Mobilny Serwis może przynieść największe korzyści firmom posiadającym średnie i duże floty stacjonujące w bazach. Dzięki usłudze menadżerowie flot nie muszą już rozliczać czasu, w którym pojazd nie jest używany, gdy jedzie do serwisu na przegląd lub z niego wraca. Eliminuje to również logistyczny problem związany z czasem pracy kierowców, którzy musieli dostarczać pojazdy na przeglądy i z powrotem. Wystarczy, że samochód serwisowy z technikiem przyjedzie do bazy firmy, a wcześniej, korzystając z systemu Predictive Repair Intelligence, ustali, jakie części są potrzebne, i zabierze je ze sobą, by podczas jednej wizyty obsłużyć kilka pojazdów. Technicy serwisu mobilnego mogą wykonywać prewencyjne czynności serwisowe, eliminując konieczność kolejnych wizyt w przyszłości. Pomaga to maksymalnie wydłużyć czas sprawności pojazdów, które muszą dla generowania zysków być w ruchu.
Samochody Mobilnego Serwisu wyposażone są we wszystko, od miernika głębokości bieżnika po refraktometr, który mierzy kąt przechodzenia światła przez płyn hamulcowy w celu sprawdzenia jego stanu. Dzięki temu mogą one wykonywać przeglądy i prace naprawcze na miejscu, od serwisowania układów wysokiego napięcia pojazdów elektrycznych po wymianę wałów napędowych i przeprogramowywanie kluczyków.
Lloyds British wykorzystuje swoją flotę Transitów Custom, zapewniając bezpieczeństwo, zgodność z normami prawnymi i efektywność pojazdów w zakładach klientów. Raport szacuje, że korzystanie przez firmy z przeglądów i akcji serwisowych Mobilnego Serwisu Ford Pro w dogodnym czasie i miejscu pozwala zaoszczędzić nawet 60 dni pracy samochodów dostawczych rocznie w całej flocie liczącej 70 pojazdów.
Fot. Ford



Komentarze (0)