Orzeczenie Komisji Europejskiej nie pozostawia złudzeń - od 1 listopada 2014 wszystkie nowo rejestrowane w krajach Unii Europejskiej pojazdy przeznaczone do przewozu ludzi muszą być wyposażone w system TPMS. Ma on jedno zadanie - kontrolować ciśnienie w oponach. Problem w tym, że różni producenci stosują różne czujniki - to podnosi koszty eksploatacyjne. A gdyby ponad 100 różnych czujników występujących na rynku zastąpić jednym?
Taką możliwość oferuje system ALLIGATOR sens.it, który może być używany do większości dostępnych na rynku pojazdów wyposażonych w system TPMS oraz wszystkich nowo produkowanych. Jest to świetne rozwiązanie względem naszych wcześniejszych publikacji na temat systemu TPMS - wielokrotnie zwracaliśmy uwagę na problem związany z kosztami zakupu czujników jak i ich odpowiedniego doboru do danego modelu samochodu. Przy systemie ALLIGATOR sens.it problem ten znika, ale to dopiero początek zalet.
Opisywany system docenią przede wszystkim ci, którzy na co dzień serwisują więcej niż kilka aut. Jeden czujnik pasujący do większości pojazdów to oczywiste uproszczenie czynności związanych z logistyką (np. w przypadku menadżerów flotowych) czy ograniczenie kosztów magazynowych. Zyskujemy również na czasie w przypadku obsługi danego pojazdu chociażby przy sezonowej zmianie opon.
Przy opisie systemu TMPS wielokrotnie zwracaliśmy uwagę na problemy związane z programowaniem komputera - sytem po każdej zmianie opon czy położenia koła w samochodzie wymaga kalibracji. W opisywanym systemie czujnik wykorzystuje oryginalny ID oraz pozycję koła. Oznacza to ograniczenie czynności związanych właśnie z późniejszym programowaniem ECU.
Producent chwali się również, że w ofercie zawarta jest darmowa, automatyczna aktualizacja oprogramowania systemu ALLIGATOR sens.it oraz darmowa pomoc techniczna. Warto zwrócić uwagę na tę propozycję zwłaszcza wtedy, gdy zależy nam na oszczędności czasu i pieniędzy.
Komentarze (1)