Oleje ACEA C6 rozwiązują część problemów
Producenci silników razem z instytutami badawczymi, organizacjami międzynarodowymi tworzącymi normy jakości dla olejów (API, ACEA, ILSAC) i oczywiście producentami olejów zaczęli poszukiwać rozwiązania w celu zmniejszenia występowania zjawiska LSPI i szkodliwego wpływu sadzy. Ostatecznie okazało się, że zastosowanie oleju skomponowanego na odpowiedniej bazie wraz ze specjalnym pakietem dodatków, często innym niż stosowanym dotychczas, może znacząco wpłynąć na obniżenie zjawiska LSPI i ochronić łańcuch rozrządu przed nadmiernym zużyciem.
Dlatego też ACEA w 2021 roku zdecydowała się wydać nową normę ACEA C6, która łączy zalety energooszczędności normy ACEA C5 z dodatkowymi wymaganiami: znaczący wpływ oleju na zmniejszenie ilości zjawisk LSPI, zabezpieczenie łańcucha rozrządu przed negatywnym wpływem sadzy, zmniejszenie ilości osadów i zanieczyszczeń w turbosprężarce.
Aby sprawdzić jakość oleju i to czy spełnia powyższe wymagania w ramach ACEA C6 rozszerzono dotychczasowe testy jakościowe. Do programu testowego wprowadzono kilka nowych silników (m.in. Forda i Toyoty). Zastąpiono także niektóre poprzednie testy nowymi.
W odpowiedzi na wprowadzenie najnowszej normy ACEA C6 ofertę olejów QUARTZ uzupełni zupełnie nowy olej silnikowy QUARTZ INEO XTRA EC6 0W-20, który jest rozwinięciem znanego dobrze QUARTZ INEO XTRA EC5 0W-20.
- Jak zawsze podkreślamy, dla dbałości o żywotności silnika jest stosowanie oleju zgodnego z homologacją producenta czy zalecaną specyfikacją. W przypadku samochodów z silnikiem downsizingowym jest to szczególnie istotne. Dodatkowo nie bez znaczenia jest styl jazdy. Użytkownik powinien unikać gwałtownego przyspieszania przy niższych prędkości obrotowych, bo to sprzyja powstawaniu zjawiska LSPI i nadmiernej produkcji sadzy - Powiedział Andrzej Husiatyński, kierownik działu technicznego TotalEnergies Marketing Polska.
Komentarze (1)