Olej silnikowy bada się za pomocą spektrometru z rotacyjną elektrodą dyskową (RDE), analizując kolejne dostarczane próbki. Spektrometr całkowicie wypala olej. Jest to źródło energii o bardzo wysokiej intensywności, wzbudzające próbkę oleju, która w efekcie ulega spaleniu. Podczas spalania, w zależności od swojego składu, olej emituje fale świetlne o różnej częstotliwości, a intensywność kolorów odzwierciedla stężenie poszczególnych składników. Na podstawie obecności metali takich jak żelazo, miedź, ołów, tytan i cynk, można wskazać, które elementy silnika zużywają się i jak szybko postępuje ich zużycie.
Od toru formuły jeden na drogi
Nigdzie nie da się tak przetestować osiągów oleju, jak w środowisku Formuły 1, gdzie silnik pracuje w bardzo wysokich ciśnieniach i temperaturach. Wyścigowe jednostki można śmiało porównywać z silnikami samochodów osobowych, gdyż są to poddane zmniejszeniu, turbodoładowane silniki z bezpośrednim wtryskiem benzyny, czyli najbardziej ekstremalne wersje tego, co napędza współczesne samochody dopuszczone do ruchu drogowego.
Dzięki współpracy Castrol z Renault F1® Team możliwe jest zatem zdobycie unikalnego doświadczenia, które następnie przekazywane jest przez Castrol zespołom rozwijającym nowe produkty. Dzięki temu użytkownicy oleju Castrol EDGE mogą w swoich samochodach korzystać z rozwiązań bazujących na wiedzy technicznej zdobywanej bezpośrednio podczas wyścigów Formuły 1.
Komentarze (0)