59% warsztatów obserwuje rosnący udział samochodów dostawczych wśród serwisowanych pojazdów. To szansa na dodatkowy zysk i rozwój własnego biznesu – wynika z badania przeprowadzonego wśród warsztatów niezależnych na zlecenie producenta olejów silnikowych Mobil Delvac City Logistics*.
W badaniu mechanicy na „trójkę z minusem” ocenili dbałość właścicieli VAN-ów o stan techniczny pojazdu i przestrzeganie terminów przeglądów. To mało, biorąc pod uwagę fakt, że niesprawny samochód w firmie oznacza przestój, a nawet ryzyko kar za opóźnienia dostaw.
Rosnąca obecność VAN-ów w warsztatach niezależnych to efekt pozytywnego trendu na rynku pojazdów dostawczych o dmc 3,5 t w Europie. Według organizacji ACEA ich sprzedaż od stycznia do września 2018 wzrosła o 3,5% (r/r)**. W Polsce wynik ten był jeszcze lepszy i z liczbą 48 623 nowych samochodów wyniósł 10,4% (r/r).
Ponad połowa (52%) warsztatów przyznaje, że serwis VAN-ów to szansa na większe zyski. Dlaczego sądzi tak tylko połowa respondentów? Wśród powodów są ograniczone możliwości warsztatowe, na przykład brak stanowisk przygotowanych pod naprawy większych pojazdów, godziny pracy pokrywające się z czasem realizacji dostaw lub po prostu wystarczająca liczba klientów wśród właścicieli aut osobowych. Są jednak warsztaty, które rozwijają ofertę pod klienta firmowego.
– Nasz warsztat posiada stanowisko przygotowane specjalnie dla samochodów dostawczych. W ostatnim czasie przyjeżdża do nas wyraźnie więcej VAN-ów, czemu sprzyja rozwój spedycji i branży budowlanej. Jedno stanowisko to niejednokrotnie za mało. Spodziewamy się dalszego wzrostu liczby klientów z tej kategorii – mówi Stanisław Papis, właściciel Papis Auto Serwisu, warsztatu uczestniczącego w programie Mobil 1 Workshop.
W badaniu na zlecenie producenta olejów Mobil Delvac mechanicy surowo ocenili stan techniczny i pilnowanie terminów przeglądów przez właścicieli samochodów dostawczych. Widocznym problemem jest odkładanie serwisu na później i szukanie szybkich oszczędności. Serwis VAN-a oznacza przestój pojazdu i wstrzymanie świadczenia usług transportowych, więc musi być dobrze zaplanowany. Ocena opłacalności nie powinna opierać się wyłącznie na cenie zakupu oleju, akumulatora czy opon, lecz na prognozie całkowitego kosztu posiadania pojazdu (TCO). Na przykład wysokiej jakości oleje syntetyczne mogą zmniejszyć TCO dzięki skuteczniejszej ochronie silnika i jego osprzętu oraz możliwości ograniczenia zużycia paliwa w porównaniu z konwencjonalnymi olejami silnikowymi – podkreślają specjaliści ExxonMobil.
* Wyniki badania przeprowadzonego w październiku 2018 roku wśród przedstawicieli 63 warsztatów niezależnych, współpracujących z autoryzowanymi dystrybutorami olejów Mobil, firmami Ekonaft, Mobipol i SmartPlus.
** Źródło: www.ACEA.be
Komentarze (0)