Paliwa i oleje

Paliwa i oleje

ponad rok temu  22.06.2021, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Czym charakteryzuje się olej klasy premium? Olej syntetyczny Bizol G+

250-mililitrowa puszka Bizol Friction Modifier+ o94 nadaje się do 4-6 l oleju silnikowego i działa do 50 000 km

Co sprawia, że olej silnikowy jest uważany za medium wysokiej jakości? Cena, dostępność, zużycie paliwa, zgodność ze specyfikacjami i atesty OEM? Odpowiedź nie jest tak prosta, jak mogłoby się wydawać. W rzeczywistości wiele zależy od preferencji użytkownika.

Na przykład kierowca wyścigowy będzie szukał oleju, który odpowiednio chroni silnik w krytycznych warunkach, pozwalając mu zakończyć wyścig. Entuzjaści samochodów nie tylko szukają sposobu, aby ochronić silnik, interesują się także ceną i zgodnością ze specyfikacjami. W zależności od rzeczywistych wymagań, formuły zawartości olejów mogą być precyzyjnie dostrojone do jednego lub innego aspektu wydajności.

Tajemnica olejów bazowych i składu oleju
Technicznie rzecz biorąc, wszystkie oleje silnikowe składają się z oleju bazowego i pakietu dodatków. Najwyższej klasy oleje do skrzyni korbowej, spełniające najwyższe wymagania w zakresie wydajności, stosowane są w syntetycznych olejach bazowych API grup III, IV i V. W przeciwieństwie do popularnego twierdzenia, „w pełni syntetyczne” oleje silnikowe nigdy nie są formułowane z samej grupy IV, zawsze zawierają środki poprawiające rozpuszczalność i smarowność. Wybór typu oleju bazowego ma wpływ na wymagany pakiet dodatków. Do opracowania zrównoważonej formulacji potrzebne jest duże doświadczenie.
Co oznacza zrównoważona formulacja? Jak już wspomniano, skład oleju musi spełniać wiele wymagań wskazanych w specyfikacjach, które znacznie wykraczają poza właściwości określone przez klasy lepkości SAE. Dziesiątki różnych badań laboratoryjnych i praktycznych są niezbędne do opracowania oleju, który będzie wykazywał optymalną odporność na utlenianie, zanieczyszczenie itp.

Jakość ma swoją cenę
Ponieważ niektóre właściwości wzajemnie się wykluczają, nie jest możliwe ich ulepszenie w tym samym czasie. Można wydzielić dwie podstawowe filozofie rozwoju. Pierwsza dotyczy produktów głównego nurtu. Większość z nich należy do tak zwanej kategorii klasy średniej. Wykazują one wystarczającą wydajność na poziomie wymaganym przez specyfikacje w minimalnej cenie. Produkty te są zwykle wytwarzane lokalnie z surowców pochodzących z lokalnych źródeł. W przeciwieństwie do nich produkty najwyższej klasy jakość traktują priorytetowo.

Wyprodukowano w Niemczech
Bizol G+ to nasz flagowy produkt o wyjątkowej stabilności utleniania, czystości i niskiej stracie wyparowania. Cechuje się wysoką wydajnością smarowania w skrajnych temperaturach, a wyjątkowa wytrzymałość powłoki smarnej zapewnia doskonałą ochronę przed zużyciem, niskie zużycie paliwa i długi okres eksploatacji. Wszystko to sprawia, że jesteś posiadaczem wyjątkowego oleju.
Oprócz wdrożonych w jego formule najnowocześniejszych technologii dokładamy wszelkich starań, aby zagwarantować spójną jakość, aby produkt kupowany w Meksyku i Niemczech był dokładnie taki sam. Olej Bizol jest dostarczany bezpośrednio z naszego zakładu produkcyjnego w Niemczech.
Rozwój linii produktów Bizol G+ rozpoczął się w 2015 r., w ramach przygotowań do modernizacji specyfikacji ACEA C3-16 i C5-16 oraz opracowania specyfikacji ILSAC GF-6. Jednak ponieważ oficjalna data wydania dla ILSAC GF-6 była kilkukrotnie przekładana, Bizol G+ został wprowadzony do obrotu w 2017 r., wraz z przyjęciem specyfikacji API SN Plus. Bizol G+ był jednym z pierwszych produktów na rynku, w których zastosowano zabezpieczenie przed zużyciem łańcucha rozrządu i przed LSPI (przedwczesny zapłon przy niskich prędkościach obrotowych silnika). 

Potrójne zabezpieczenie silnika
Olej silnikowy Bizol G+ zapewnia potrójną ochronę przed zużyciem:
1. technologią Bizol W-Guard,
2. technologią Bizol COMB LubriBoost,
3. w pełni syntetyczną formułą z wykorzystaniem oleju bazowego z grupy API III, IV i V.

Wysoce skuteczna technologia W-Guard ma zasadnicze znaczenie dla ochrony przed zużyciem łańcucha rozrządu (TCW), a COMB LubriBoost jest kluczowa dla wytrzymałości powłoki smarnej w przypadku samochodów wyposażonych w system start-stop. Bizol W-Guard i Bizol COMB LubriBoost stanowią doskonałą ochronę silnika przed zużyciem.

Wydajność i ochrona przed LSPI
Bizol G+ może zaoferować wyraźną przewagę wydajności nad podstawowymi wymaganiami ACEA, szczególnie w zakresie ochrony przed zużyciem i czystości silnika. Dzięki zaawansowanej, w pełni syntetycznej formule Bizol G+ charakteryzuje się również doskonałą stabilnością utleniania, co umożliwia wydłużenie okresów wymiany oleju nawet w trudnych warunkach pracy. Ponieważ cena oleju jako taka stanowi jedynie ułamek całkowitych kosztów obsługi, rozsądne jest wydłużenie okresu między jego wymianami. Pozwala to zaoszczędzić pieniądze, nawet jeśli jest to olej droższy.

Zwiększ wydajność oleju silnikowego
Wraz z naszą flagową linią olejów silnikowych Bizol G+ wprowadziliśmy również dla rynku wtórnego pakiet do uzdatniania oleju z technologią W-Guard. Dodaje się go bezpośrednio do silnika w celu zwiększenia wydajności oleju. Jako że dodatek Bizol Friction Modifier+ o94 jest kompatybilny ze wszystkimi dostępnymi olejami na rynku, dodanie go do olejów o niżej jakości może znacząco poprawić ochronę silnika.
Dodatek został opracowany po to, aby każdy konwencjonalny olej silnikowy mógł lepiej pracować, znacząco zmniejszając tarcie i zużycie, a zwiększając moc wyjściową, oszczędność paliwa i redukując emisję szkodliwych składników spalin.
250-mililitrowa puszka Bizol Friction Modifier+ o94 nadaje się do 4-6 l oleju silnikowego i działa do 50 000 km.

Boris Zhmud
Bizol Germany GmbH

GALERIA ZDJĘĆ

Boris Zhmud
Test z czterema kulkami służy do określenia właściwości smarów, takich jak zapobieganie zużyciu, ekstremalne ciśnienie i zachowanie cierne
Zużycie łańcucha rozrządu to poważny problem, zwłaszcza w silnikach T-GDI
Technologia BIZOL COMB LubriBoost
Trzy różne rodzaje tarcia
Porównanie oleju w technologii G+ i oleju konwencjonalnego

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony