Paliwa i oleje

Paliwa i oleje

Warto wiedzieć

Wydarzenia

23 dni temu  01.06.2018, ~ Administrator   

Diesel niskoemisyjny, czyli optymalizacja silnika i układu oczyszczania spalin

Podczas konferencji Boscha o nowym rozwiązaniu opowiadał Zbigniew Pilewski z działu Części Samochodowych Grupy Robert Bosch. fot. Piotr Łukaszewicz

Strona 1 z 4

Z jednej strony nazywana rewolucją, z drugiej złożona z części będących już w seryjnej produkcji od jakiegoś czasu. O przedstawionej przez Boscha technologii, która ma sprawić, że samochody z silnikami Diesla będą kwalifikowane jako niskoemisyjne, pisaliśmy już w naszym portalu kilkakrotnie. Takie rozwiązanie może na nowo otworzyć "rywalizację" pomiędzy silnikami spalinowymi a promowaną elektromobilnością. 

W tym tygodniu Bosch zaprosił dziennikarzy na konferencję podsumowującą wyniki finansowe grupy w 2017 roku. Dla nas to była też okazja do przyjrzenia się bliżej technologii, która wzbudza tak duże zainteresowanie naszych Czytelników. Zainteresowanie jest zrozumiałe, bo serwisowanie samochodów z silnikami Diesla, diagnostyka ich awarii, regeneracja czy wymiana poszczególnych elementów (wtryski, turbo, świece) to ważna część warsztatowej codzienności. 

- Nim elektromobilność stanie się powszechnym rozwiązaniem należy zapewnić ludziom możliwość korzystania z samochodów z silnikami Diesla, także w centrach miast – mówiła podczas konferencji Krystyna Boczkowska, prezes Grupy Robert Bosch w Polsce.

Stąd wynikają działania spółki w kierunku zminilizowania emisji zanieczyszczeń z tych niezwykle popularnych silników. Testy pokazały, że samochód typu Golf wyposażony w silnik z techniką Bosch może osiągać średnią emisję NOx wynoszącą 13 miligramów na kilometr w cyklu RDE. Ten poziom stanowi około jedną dziesiątą zalecanego limitu, który będzie obowiązywał po roku 2020. - Co istotne, inżynierowie firmy Bosch osiągnęli takie wyniki dzięki dopracowaniu istniejących rozwiązań. Nie ma tu wielkich rewolucyjnych technologii – podkreślano podczas konferencji w Warszawie.

Kiedy nowa technologia diesla będzie dostępna dla klientów?

Nowa, wysokoprężna jednostka firmy Bosch jest w dużej mierze oparta na komponentach dostępnych na rynku lub wkrótce wchodzących do produkcji seryjnej. Rozwiązania są w zasadzie od razu dostępne dla klientów do stosowaniach ich w realizowanych projektach produkcyjnych. Część rozwiązań znajduje się już w nowych pojazdach produkowanych seryjnie, gdzie osiągają doskonałe wyniki. Według inżynierów firmy Bosch technologia zaprezentowana w testowanych pojazdach może stać się standardowym wyposażeniem w ciągu 2-3 lat: do tego czasu pojazdy z silnikiem wysokoprężnym będą stopniowo zbliżać się do emisji na poziomie 13 miligramów NOx w cyklu RDE. Bosch, wspólnie z producentami samochodów, aktywnie analizuje swoje 300 projektów spełniających wymogi RDE i będzie informował ich o nowych postępach.

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 2

  • 2
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony