Paliwa i oleje

Paliwa i oleje

miesiąc temu  28.05.2024, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Dlaczego warsztat powinien się promować i jak to zrobić?

Serwisy samochodowe działające na rynku konsumenckim nie tylko powinny, ale muszą się promować. Jak wynika z badania grupy GiPA, aż 97 proc. polskich kierowców korzysta z internetu, a ponad połowa z nich robi to codziennie. Dlatego jeśli ktoś jeszcze zadaje sobie pytanie: „Czy niezależnym warsztatom samochodowym jest potrzebna promocja w sieci?”, powinien je zmienić na: „Jaką promocję stosować, żeby była możliwie skuteczna?”. Poleganie wyłącznie na przypadkowych i stałych klientach to ryzykowna strategia. Jak zatem promować swój warsztat?

Według danych udostępnionych przez GiPA w Polsce funkcjonuje ponad 20 tys. warsztatów samochodowych, z czego ponad połowa to niezależne serwisy. Konkurencja na rynku jest duża, a serwisy mechaniczne się profesjonalizują. Wraz z nimi zmienia się park samochodowy, a w związku z tym i wymagania kierowców. Umiejętna promocja pozwoli do nich dotrzeć, a następnie przekonać ich, że wybór naszego warsztatu będzie dobrą decyzją.

Reklama dźwignią handlu. To nie jest puste hasło

Internet jest podstawowym sposobem wyszukiwania usług. Trudno oczekiwać, że nowi klienci do nas dotrą, jeśli nie jesteśmy w nim widoczni. Z wspomnianego już badania GiPA wynika, że z internetu najczęściej korzystają kierowcy posiadający samochody nowe lub młode, a więc potencjalni klienci, którzy mogą zostać z wybranym serwisem na długie lata. Ponadto, w 2022 roku aż 1/3 kierowców korzystała z internetu przy zakupie produktów samochodowych. Dlatego obecność w sieci powinna być podstawowym sposobem promocji serwisu. Jak to zrobić? Nie trzeba prowadzić kosztownych, działań, żeby były profesjonalne. W przypadku ograniczonego budżetu, zamiast tworzyć własną stronę, która będzie mało funkcjonalna i rzadko aktualizowana, znacznie lepiej skorzystać z gotowych i bezpłatnych rozwiązań. Chodzi o szeroko definiowane serwisy społecznościowe, takie jak Facebook czy Google Maps.

Promocja w mediach społecznościowych jest prosta i skuteczna

Stworzenie profili firmy w dużych serwisach społecznościowych nie jest trudne, ale trzeba przestrzegać kilku zasad. Najlepiej założyć konta na wszystkich popularnych stronach, ale nie mogą być one "martwe". Strony trzeba regularnie aktualizować, inaczej potencjalni klienci uznają, że warsztat ma kłopoty z dobrą organizacją czasu i pracy, albo że został zamknięty. Nie chodzi tylko o takie dane jak: godziny otwarcia, urlopy i adresy. Bardzo ważne jest informowanie o wszelkich zmianach w sposobie funkcjonowania firmy: godzinach otwarcia, przerwach świątecznych i wakacyjnych. Oprócz podania typowych sposobów kontaktu: aktualnego numeru telefonu i maila, można je uzupełnić o czat na żywo, ale tylko pod warunkiem, że będziemy dbać o szybkie odpowiedzi na zadawane pytania. Poza tym na profilach muszą regularnie pojawiać się nowe treści. Fachowe porady i przykłady pomyślnie rozwiązanych trudnych problemów pozwolą zbudować wizerunek profesjonalnego serwisu wśród osób, które go odnalazły.

- Serwis X-Motorsport z Bydgoszczy znalazł się w gronie warsztatów, z którymi nagraliśmy wspólne filmy promocyjne. Dzięki temu jego właściciel Paweł Krix mógł pochwalić się doświadczeniem zdobytym m.in. przez lata startów w rajdach samochodowych, gdzie samochodowe silniki są poddawane ekstremalnym obciążeniom. Filmy te trafiły później do mediów, gdzie zyskały rozgłos i wzbudziły zainteresowanie nowych klientów – podkreśla Danuta Michałus-Sokołowska, Marketing Manager PETRONAS w Polsce.

Warsztaty zrzeszone w sieci budzą większe zaufanie

Serwisy niezależne zrzeszone w sieciach takich jak Petronas słusznie kojarzą się z większym profesjonalizmem i kontrolą jakości usług. Poza tym mogą skorzystać z centralnej promocji marki oraz bazy technicznego know-how, co jest atutem również w kontakcie z klientami. To ważne, zwłaszcza w przypadku nowoczesnych aut z dużą ilością elektroniki. Współpraca, w ramach liczącej ponad 500 partnerów sieci, zapewnia warsztatom dostęp do zupełnie nowej bazy klientów. Chodzi nie tylko wsparcie sprzedażowe i dostęp do produktów wysokiej jakości, ale także promocję partnerów. Jak dołączyć do grona partnerów? Wystarczy skontaktować się z dystrybutorem lub odwiedzić stronę PETRONAS dla partnerów. Marka olejowa szczególnie poszukuje przyszłych warsztatów partnerskich w północno-wschodniej Polsce.

To, jak wygląda serwis, również jest bardzo ważne

Czasy zaniedbanych warsztatów z umorusanym smarem mechanikiem już się skończyły. To jak wygląda serwis samochodowy i jak postępują jego pracownicy jest naprawdę istotne, zwłaszcza w pierwszym kontakcie z nowym klientem. Dlatego promocja to też identyfikacja wizualna serwisu. Czysty, zadbany warsztat z atrakcyjnym brandingiem budzi większe zaufanie kierowców. Jeśli dodatkowo przywita ich kulturalny i profesjonalnie zachowujący się mechanik, który sprawnie zajmie się ich autem, na pewno do niego wrócą.

Artykuł sponsorowany

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony