ReklamaB1 - prenumerata NW podstrony

Paliwa i oleje

Chemia w warsztacie

Paliwa i oleje

ponad rok temu  06.09.2018, ~ Administrator   

Dlaczego wymiana oleju to za mało?
Strona 2 z 3

W następnej kolejności należy zadbać o układ wtryskowy. Zabrudzone końcówki wtryskiwaczy sprawiają, że silnik nie rozpyla dobrze paliwa, głośno i twardo pracuje i co najgorsze dymi na czarno. W zależności od silnika czasem wystarczy podłączyć pompę do puszki z preparatem Liqui Moly Oczyszczacz wtryskiwaczy 2666. W samochodach z pompą wstępną należy wlać do filtra paliwa Pro-line Płyn do napełniania filtra paliwa nr 20458. Dobra praktyka jest również zastosowanie preparatu Diesel System Reiniger, który wlewamy klientowi do pełnego zbiornika paliwa. Dzięki tym zabiegom silnik znacząco cichnie i mniej dymi a to zauważy nawet zupełnie nie interesujący się techniką kierowca.

Dolot i EGR do kontroli

Na koniec warto jeszcze skontrolować czystość zaworu EGR, kolektora ssącego i filtra DPF. Zawór najlepiej sprawdzić optycznie i w razie potrzeby umyć preparatem Liqui Moly Oczyszczacz przepustnic nr 5111. Zanieczyszczenie kolektora ogranicza dostęp powietrza i ogranicza moc silnika. Dlatego niezmiernie ważne jest okresowe sprawdzanie tego elementu. W silnikach diesla do czyszczenia należy użyć środka 5168, który stosuje się na pracującym silniku bez potrzeby demontażu kolektora ssącego. W silnikach benzynowych szczególną uwagę należy zwrócić w silniku z bezpośrednim wtryskiem paliwa. To w tych jednostkach najczęściej jest problem z osadem na zaworach dolotowych i w kolektorze ssącym.

Zanim wytniesz filtr DPF

Fabryczna procedura wypalenia zapchanego filtra cząstek stałych w dieslu wystawia na próbę wytrzymałość jednostki napędowej, a usuwanie filtra DPF to psucie samochodu. Jest jednak skuteczny sposób na zapchany filtr - chemia Liqui Moly

Na pierwsze kłopoty z samooczyszczaniem się filtra cząstek stałych kierowca może jeszcze coś poradzić. Po pierwszym ostrzeżeniu musi się zastosować do zalecenia wykonania dłuższej jazdy (przynajmniej kwadrans) z prędkością szosową. Sterownikowi silnika powinno się wtedy udać dopalenie sadzy nagromadzonej w filtrze. Gorzej, gdy ten moment zostanie przeoczony i pojawi się komunikat przejścia w tryb awaryjny. Wtedy zalecana jest procedura warsztatowego wypalania filtra po podłączeniu urządzenia diagnostycznego. Niestety nie musi ona pozostać obojętna dla kondycji silnika, gdyż jest on zmuszany do pracy na wysokich obrotach, czemu towarzyszy wydzielanie się ogromnych ilości ciepła. Procedura ta nie zawsze okazuje się też skuteczna. Dlatego wielu kierowców decyduje się na zlecenie usługi usunięcia filtra DPF i korekcji oprogramowania, mającej za zadanie niewykrycie braku filtra przez sterownik. To rozwiązanie jest jednak nieodwracalne, powoduje zatruwanie środowiska, a przede wszystkim jest nielegalne.

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 11

  • 3
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 5
    POINFORMOWANY
  • 3
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 0
    BRAK SŁÓW

Komentarze (1)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
do góry strony