Pamiętajmy jednak, że przy korzystaniu z dodatków uszlachetniających do paliw bardzo ważny jest umiar, zastosowanie zbyt dużej dawki może dać odwrotny efekt. Zatem stosując te dodatki, przestrzegajmy zalecanych stężeń, które zawsze znajdują się na opakowaniach.
W pojazdach jednośladowych dodatki do paliw i środki oczyszczające układy dolotowe (np. Silkolene INJ/Carb Cleaner) mają do odegrania bardzo pozytywną rolę. Dodatki do paliwa dodaje się w proporcji 1-2%. Natomiast spraye wtryskuje do gaźnika lub przepustnicy po zdjęciu filtra powietrza. Główną funkcją dodatków do paliwa jest usuwanie osadów we wtryskiwaczach (czyszczą dysze wtryskiwaczy, poprawiając rozpylenie paliwa) i w całym układzie dolotowym lub w gaźniku (czyszczenie dysz, osadów w komorze pływakowej), zapewniając ich optymalne działanie. Takie dodatki zabezpieczają także przed zużyciem spowodowanym uruchomieniem zimnego silnika, korozją układu zasilania, przed oblodzeniem gaźnika w niskich temperaturach i zapobiegają problemom z uruchomieniem silnika. Efektem działania dodatków do paliw jest lepsze rozpylenie paliwa i dzięki temu redukcja wypadania zapłonu i samozapłonu.
Kolejną cechą dodatków do paliw jest podnoszenie liczby oktanowej, przeciwdziałające spalaniu detonacyjnemu. Produkt tego typu (np. Silkolene Pro Boost) ma zastosowanie głównie w motocyklach wyczynowych z tuningowanymi silnikami. Podniesienie stopnia sprężania bardzo często jest powodem szkodliwego spalania stukowego. Stosując dany dodatek do paliwa w nowoczesnym motocyklu, należy upewnić się, czy jest kompatybilny z katalizatorem spalin.
Agnieszka Nytko
Łukasz Hercog
Bogdan Ptak
Komentarze (0)