Paliwa i oleje

Paliwa i oleje

ponad rok temu  12.09.2022, ~ Administrator - ,   Czas czytania 5

Dwukierunkowa współpraca. Sieć Warsztatów Partnerskich Petronas

Jak pokazują badania rynku GIPA, 75% kierowców przy wymianie oleju korzysta z pomocy warsztatów samochodowych. Co więcej, ponad połowa właścicieli aut wybiera niezależne serwisy, czyli robi to poza ASO. Dlaczego więc na polskim rynku spada liczba warsztatów? To efekt wymagań płacowych, norm, konkurencji i braku rąk do pracy. Tymczasem statystyki marki Petronas pokazują, że tylko w ubiegłym roku ich sieć partnerska powiększyła się o 126 serwisów. Jakie korzyści może dać taka współpraca?

Wymagania rynku kreują potrzebę wsparcia
Własny warsztat samochodowy to odpowiedzialność, kontakt z klientami i spore wyzwanie logistyczne. Wie to każdy, kto zajmuje się tym biznesem od lat. Obecnie należy też dodać do tego problemy z dostępnością komponentów, rosnące koszty utrzymania, brak rąk do pracy i potrzebę promocji już nie tylko przez polecenie. Dane Głównego Urzędu Statystycznego pokazują spory spadek liczby serwisów samochodowych i zarejestrowanych mechaników na rynku – w pierwszym półroczu to blisko 500 biznesów mniej. Przy szacunkach Inter Cars zakładających około 20 tysięcy niezależnych warsztatów może to wydawać się mało, ale każdy z tych serwisów to przecież czyjaś praca, a często też miejsce zatrudniające wiele osób. Potrzebne są więc dodatkowe działania, które pomogą utrzymać się na rynku.

Jak szukać współpracy, to z silnym graczem
– Tworząc Sieć Warsztatów Partnerskich Petronas, działamy na wielu polach, zależy nam na współpracy dwukierunkowej – mówi Danuta Michałus-Sokołowska, marketing manager Petronas Lubricants Poland. – Z jednej strony dajemy wiele od siebie, wspieramy warsztaty szkoleniami, wiedzą z zakresu komunikacji z klientem, materiałami marketingowymi, dajemy im możliwość współdziałania z dobrze postrzeganą marką, testującą swoje produkty i technologie od lat w motosporcie. Z drugiej strony właściciele warsztatów dostarczają nam mnóstwo cennych informacji. Dzięki nim wiemy o tym, jakie produkty interesują klientów, czego oczekują, jakie są ich doświadczenia ze stosowania naszych płynów eksploatacyjnych. Taka współpraca jest możliwa tylko z silną marką, która ma możliwości takie jak Petronas. 
Przyjęte przez firmę podejście widoczne jest w wynikach rozwoju sieci partnerskiej. Tylko w ubiegłym roku marka Petronas powiększyła swoją sieć o 126 warsztatów, a w tym roku do lipca przybyło kolejne 49 serwisów, które jeszcze lepiej zaopatrzą swoich klientów i będą bogatsze w wiedzę. A jeśli mowa o walorach edukacyjnych takiej współpracy, nie sposób nie wspomnieć o szkoleniach i wydarzeniach.

Od bogatego doświadczenia do wydarzeń na torach
Szkolenia produktowe należą do najcenniejszych walorów współpracy z globalnymi markami. Petronas jest jednym z liderów technologicznych w branży. W ostatnich latach firma niemal czterokrotnie zwiększyła wydatki na badania i rozwój. Otworzyła najnowocześniejsze na świecie centrum badawczo-rozwojowe w Turynie, inwestując w nie ponad 60 mln dolarów. Oczywiście poza walorami biznesowymi stwarza to możliwości przekazania wiedzy mechanikom i właścicielom warsztatów, żeby jeszcze lepiej doradzać klientom i argumentować wybór konkretnego produktu do silnika. Szkolenia odbywają się zarówno w formule online, która eliminuje konieczność dojazdu na miejsce i ponoszenia dodatkowych kosztów, jak i w trakcie wydarzeń dla warsztatów. Jednym z takich eventów był ten na Torze Jastrząb w tym roku. 
– Wydarzenie na Jastrzębiu to świetny czas dla nas i właścicieli warsztatów. Cieszę się, że Petronas współpracuje tak z mechanikami, bo to oni dbają o nasze samochody, które nie tylko dowożą nas z punktu A do B, ale zapewniają też emocje. Na Jastrzębiu miałam okazję przewieźć chłopaków z warsztatów partnerskich i naprawdę było widać, że to, co robimy, ma sens. Sporo emocji, okazja do rozmowy, ale przede wszystkim do zobaczenia od kuchni, jak wygląda drifting, serwis naszych aut napędzanych etanolem. Czekam na więcej takich wydarzeń! – zaznacza Karolina Pilarczyk, mistrzyni Europy w driftingu, ambasadorka marki Petronas.
Wydarzenie w Polsce nie było jedynym benefitem, na jakie mogli liczyć członkowie ekip z sieci. Najlepsi dystrybutorzy z całego obszaru Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki wraz z ich najlepszymi klientami – właścicielami warsztatów niezależnych – mieli okazję na żywo zobaczyć Grand Prix F1. W tym roku zespół z Polski zobaczył wyścigi na legendarnym Silverstone. Prawdziwą gratką była połączona z tym wydarzeniem wizyta o statusie VIP w centrum technologicznym 8-krotnego mistrza świata konstruktorów – zespołu Mercedes AMG Petronas w Brackley. 

Wiedza, emocje, produkty
Warsztaty zrzeszone w sieci mogą cieszyć się specjalnym priorytetem w dostawach, co przekłada się na terminowość wykonywanych usług. A o dobre produkty warto zabiegać, bo dla właścicieli warsztatów dostęp do korzystnej oferty wysoko zaawansowanych technologicznie olejów firmy Petronas oraz specjalnych promocji może stać się dodatkowym atutem w oczach klientów i skutecznie wzmacniać ich pozycję na rynku. Od tego roku w ofercie marki znajdują się oleje gamy Petronas Syntium, posiadające specyfikacje dopuszczające je do stosowania przez wszystkie marki samochodów jeżdżących po naszych drogach. 
Malezyjski koncern nieustannie pracuje również nad nowymi rozwiązaniami, jeśli chodzi o oleje silnikowe i inne płyny w samochodach z napędem spalinowym (także hybrydowym), a równolegle rozwija gamę produktów do samochodów elektrycznych – Petronas Iona. To znacznie poszerza możliwości wymiany płynów eksploatacyjnych, ale też w połączeniu ze szkoleniami daje możliwość otwarcia biznesu na nowe kierunki. 
– Nasze produkty to technologia sprawdzona na torach Formuły 1 przez zespół mający na koncie wielkie sukcesy. Przenosimy tę wiedzę na drogi i udostępniamy ją kierowcom oraz przedstawicielom warsztatów – podkreśla Danuta Michałus-Sokołowska. – Ale to nie wszystko – zależy nam też na ekonomicznym i zrównoważonym podejściu do produktu, który oferujemy. Zredukowaliśmy ilość plastiku w opakowaniu, oleje Petronas Syntium zapewniają do 3% oszczędności paliwa, rozwijamy gamę produktów dla samochodów elektrycznych. To również bardzo ważne informacje dla świadomego konsumenta.

Dołącz do sieci
Petronas wciąż poszukuje nowych dystrybutorów i warsztatów samochodowych chętnych do podjęcia współpracy. W Polsce liczba serwisów współpracujących z marką dynamicznie rośnie. W sieci warsztatów współpracujących z marką Petronas są te obsługujące auta osobowe, należą do niej również serwisy wyspecjalizowane w obsłudze samochodów ciężarowych. Szczegóły na temat oferty oraz narzędzie ułatwiające dobór właściwego oleju można znaleźć na stronie www.pli-petronas.com/pl-pl. 
Pomocą służą także dystrybutorzy i przedstawiciele firmy Petronas, którzy chętnie przedstawią wszystkie korzyści, jakie wiążą się z przystąpieniem do sieci.

GALERIA ZDJĘĆ

Dwukierunkowa współpraca. Sieć Warsztatów Partnerskich Petronas
Dwukierunkowa współpraca. Sieć Warsztatów Partnerskich Petronas

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony