Paliwa i oleje

Paliwa i oleje

miesiąc temu  07.10.2022, ~ Administrator   

Ekspert nowoczesnych technologii – nowy olej marki PLATINUM Max Expert LL 0W-20

Negatywny wpływ na środowisku wynikający z działań człowieka sprawił, że branża motoryzacyjna wprowadza zmiany w technologii i konstrukcji swoich pojazdów. Globalni producenci silników dążą do redukcji szkodliwych emisji, oraz śladu węglowego, poprzez wprowadzanie innowacyjnych rozwiązań w zakresie układów napędowych i zaawansowanych systemów oczyszczania spalin.

Jednym z rozwiązań zmierzających do redukcji CO2 jest idea „downsizing”, polegająca na konstrukcji silników o małych wymiarach, niskiej pojemności przy jednoczesnym zwiększeniu maksymalnej mocy i wydajności. Aby osiągnąć wyższe współczynniki efektywności producenci OEM (Original Equipment Manufacturer), do opracowywania nowoczesnych jednostek napędowych wykorzystują technologie silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowanych, które ograniczają zużycie paliwa i emisje. Mniejsze, bardziej wydajne silniki wymagają zaawansowanych technologicznie olejów silnikowych o niższej lepkości, aby sprostać wyzwaniom związanym z wydajnością i zapewniać idealną kompleksową ochronę w ekstremalnych warunkach pracy.

Wraz z rozwojem downsizingu silników pojawiło się ryzyko tzw. przedwczesnego zapłonu (LSPI - Low Speed Pre-Ignition). Występuje ono przy niskich prędkościach obrotowych 1500-2000 obr/min, wysokim ciśnieniu i silnym obciążeniu silnika, i dotyczy głównie małolitrażowych silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa i turbodoładowaniem. Zjawisko to polega na niekontrolowanym zapłonie mieszanki paliwowo-powietrznej, w niewłaściwym momencie i w nieodpowiednim położeniu tłoka (jeszcze przed zapłonem inicjowanym iskrą ze świecy zapłonowej). Jednym z gwarantów ochrony jednostki napędowej przed wystąpieniem zjawiska LSPI, jest stosowanie odpowiednio dobranego środka smarnego.

W związku z zapotrzebowaniem współczesnego rynku motoryzacyjnego, na środki smarne dostosowane do silników projektowanych zgodnie z ideą dowsizingu, do oferty ORLEN OIL został wprowadzony nowy olej PLATINUM Max Expert LL 0W-20. Jest to najnowszej generacji, w pełni syntetyczny, wielosezonowy olej silnikowy typu LongLife, w klasie lepkości 0W-20 i jakości ACEA C5, API SN PLUS. Wyprodukowany w technologii Mid SAPS (obniżona zawartość popiołu siarczanowego, siarki i fosforu), dzięki czemu zapewnia doskonale parametry oleju, redukuje ryzyko zużycia zaworów, zapewniając jednocześnie lepszą kontrolę osadów i gwarantuje doskonałą czystość silnika. Przeznaczony jest do nowoczesnych silników benzynowych i Diesla, w których zastosowano nowoczesne systemy oczyszczania spalin (DPF i GDF), które spełniają normy emisji spalin Euro 6.

Stosowanie oleju PLATINUM Max Expert LL 0W-20 gwarantuje obniżenie kosztów eksploatacji poprzez wysoką oszczędność paliwa do 4%, przy jednoczesnym zachowaniu właściwej ochrony wszystkich elementów silnika. Zapewnia najwyższą, długotrwałą wydajność, moc i ochronę silnika w każdych warunkach eksploatacji. Bez względu na warunki atmosferyczne zapewniony jest szybki rozruch i co niezmiernie ważne, idealne smarowanie w niskich temperaturach. Charakteryzuje się on świetną stabilność termiczną i oksydacyjną. Zastosowanie tego produktu zwiększa interwały pomiędzy wymianami do 30 000km/24 miesiące. 

Gwarantem najwyższej jakości oleju PLATINUM Max Expert LL 0W-20 jest uzyskanie oficjalnej aprobaty do najnowszych modeli pojazdów VW Group (min. Audi, VW, Skoda, Seat) objętych specyfikacją VW Standard 508 00 i VW Standard 509 00, w lepkości 0W-20. Dodatkowo posiada homologację do najnowszych modeli pojazdów Porsche wymagających oleju zgodnego ze specyfikacją Porsche C20. 

Stosowanie oleju PLATINUM Max Expert LL 0W-20 charakteryzującego się zgodnością parametrów lepkościowych z wymaganiami nowoczesnych silników i rygorystycznych norm emisji spalin, pozytywnie wpływa na środowisko, zmniejsza emisję spalin i gwarantuje ochronę silnika w całym okresie eksploatacji. 

Grażyna Ciepiela-Składzień
Dział Strategii Produktów ORLEN OIL

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony