Stałe zaangażowanie ELF w rajdy terenowe przekłada się na wzrost sprzedaży produktów w Polsce. Zakończony niedawno sezon Dacia Duster ELF Cup 2018 wzmocnił świadomość marki i udział rynkowy olejów silnikowych i środków eksploatacyjnych producenta.
Od początku swojego istnienia marka ELF angażuje się w liczne udziały w sportach motorowych. Od Moto GP, poprzez WRC na Rajdzie Dakar kończąc. Obok globalnych projektów realizowane są także te o zasięgu lokalnym. Dobrym tego przykładem jest - rozgrywana w Polsce - seria Dacia Duster ELF Cup (DDEC). Są to wyścigi terenowe typu cross-country, w których startują załogi złożone z amatorów. W ten sposób mogą oni zrealizować swoje pasje i marzenia o starcie w profesjonalnych zawodach. Co więcej, DDEC zaliczana jest do Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych.
ELF nierozerwalnie współpracuje z koncernem Renault, do którego dziś należy marka samochodów Dacia. Nasze produkty trafiają na tzw. pierwsze zalanie fabrycznie nowych samochodów, jak też proponowane są podczas przeglądów i czynności serwisowych w ASO - mówi Ewa Kalinowska, Dyrektor Marketingu i Badań Rynkowych w TOTAL Polska - Gdy powstawała idea serii Dacia Duster Cup, naturalnym krokiem było przyłączenie się marki ELF do tego projektu. Nasz udział nie ogranicza się jedynie do dodania nazwy w tytule pucharu czy pokazania logo, ale przede wszystkim zastosowania produktów w rajdowych samochodach.
W sezonie 2017 zespoły DDEC korzystały z pierwszej generacji Dacii Duster 4x4. Na kolejny przygotowano już nowego Dustera, także z napędem na cztery koła. Zespół inżynierów i mechaników dokonał w nich wielu modyfikacji, w tym zwiększenia mocy silnika do 130 koni mechanicznych, podniesienia momentu obrotowego do 287 Nm przy 1903 obrotach na minutę, jak też wzmocnień w wale napędowym, skrzyni biegów i przekładni tylnego mostu.
Niezmiennie w obu przypadkach zastosowano syntetyczny olej silnikowy ELF EVOLUTION Full-Tech FE 5W-30, półsyntetyczny olej do tylnych mostów TOTAL TRANSMISSION Dual 8 FE 80W-90, specjalny olej do skrzyń biegów koncernu Renault typu Super High Performance TRANSELF NFP 75W-80, olej do wspomagania układu kierowniczego klasy Dexron III - ELFMATIC G3, syntetyczny płyn do układu hamulcowego ELF FRELUB 650 i gotowy do użycia płyn typu Long Life do układu chłodzenia COOLELF AUTO SUPRA -37 st. C.
Wszystkie nasze produkty stosowane w Dacia Duster ELF Cup mają identyczną specyfikację, jak te dostępne na rynku. Teraz posłużą naszym specjalistom do badań i analiz, które mogą zaowocować kolejnymi udoskonaleniami składu czy formuły - dodaje Ewa Kalinowska z TOTAL Polska. - Niemniej już teraz została potwierdzona ich jakość i niezawodność ochrony w bardzo ekstremalnych sytuacjach, jakie panują na torze off-roadowym. Przełożyło się to na zainteresowanie nimi polskich kierowców, według danych firmy Moto Data, dystrybucja numeryczna w 2017 wzrosła z 17 do 21 procent, a w tym roku szacujemy przekroczenie 30 procent. Drugim silnym filarem naszej dystrybucji są warsztaty, w których wybór oleju silnikowego oparty jest na rekomendacji mechanika.
Komentarze (1)