Paliwa i oleje

Paliwa i oleje

miesiąc temu  29.12.2022, ~ Administrator   

febi zaleca, by korek od miski olejowej wymieniać za każdym razem

Oryginalny korek spustowy oleju pęka pomiędzy podstawą a gwintem, co powoduje wysokie ryzyko odpadnięcia korka z miski olejowej. To z kolei grozi ryzykiem wycieku oleju z silnika, który w takim przypadku ulega poważnemu uszkodzeniu. Ponadto olej rozlany na jezdni stanowi ogromne zagrożenie dla innych użytkowników drogi.

Przyczyna? Powtarzające się w trakcie rutynowej obsługi serwisowej odkręcanie i dokręcanie tego samego korka spustowego oleju prowadzi do osłabienia materiału, z którego wykonany jest ten element. Dokręcanie zbyt wysokim momentem jeszcze bardziej przyspiesza ten proces.

W celu uniknięcia usterki febi zaleca stosowanie nowego korka spustowego przy każdej wymianie oleju, a także dokręcanie tego elementu momentem zalecanym przez producenta pojazdu.

Komentarze (4)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
  • ~ ir. 4 miesiąc temuocena: 0%  A może nie wymieniać oleju tylko samochód ?
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
  • ~ DAREK 3 miesiąc temuocena: 100%  Z tego co widzę korek można już kupić poniżej 7 zł więc faktycznie wymiana za każdym razem nie wydaje się być strasznie kosztowna, biorąc pod uwagę, że niektórzy producenci za PODKŁADKĘ pod korek wołają 20-30 zł (cena ASO)
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
  • ~ Kszak 2 miesiąc temuocena: 100%  Jesteś mechanikiem czy filozofem? 30 lat dokręcam te korki i jeszcze mi się żaden nie urwał ani nie odkręcił.
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
  • ~ S 1 miesiąc temu Zadam może dziwne pytanie ale niestety nigdzie nie doszukałem się jeszcze odpowiedzi. Czy zalecany przez producenta moment dokręcania korka dotyczy sytuacji gdy gwint i uszczelka miedziana jest nasmarowana olejem? Ogólna zasada jest taka, że gwintów się nie smaruje bo nie da się wtedy osiągnąć prawidłowego momentu dokręcania z powodu zmniejszonego tarcia na zwojach gwintu i można wtedy ten gwint uszkodzić/przeciągnąć. Czy należałoby w takim razie odtłuszczać gwint korka, miski albo uszczelkę przed dokręcaniem (chociaż z tym jest raczej ciężko, bo zawsze jakaś kropla jeszcze będzie wyciekać z miski i rozejdzie się przynajmniej po gwincie...).
    oceń komentarz zgłoś do moderacji
do góry strony