W sytuacjach koniecznej wymiany oleju silnikowego w samochodzie należy pamiętać, aby jego klasa lepkości i jakości była zgodna z zaleceniami producenta danego modelu pojazdu. Zatem przed wymianą oleju należy zapoznać się z instrukcję obsługi pojazdu, aby dobrać odpowiedni olej silnikowy i zweryfikować częstość jego wymiany. Trzeba również wziąć pod uwagę rodzaj silnika i jego przebieg. Jedną z wielu funkcji oleju silnikowego jest minimalizowanie tarcia, które powstaje pomiędzy ruchomymi elementami silnika poprzez stworzenie trwałego filmu smarnego.
Odpowiednio dobrany olej silnikowy uszczelnia komorę spalania i eliminuje luzy występujące na styku ruchomych elementów silnika. Zapewnia także odpowiednią czystość silnika poprzez utrzymanie sadzy w zawieszeniu, chroni przed korozją oraz odprowadza ciepło, które wydziela się podczas pracy jednostki napędowej.
PONIŻEJ POBIERZ DOKUMENT Z PEŁNĄ GAMĄ OLEJÓW ORLEN OIL
Nowoczesne oleje silnikowe dodatkowo gwarantują wysoką oszczędność paliwa pod częściowym lub pełnym obciążeniem. Jeśli zdecydujemy się na pełen pakiet wymiany olejów i płynów w naszym samochodzie, najlepiej zrobić to w profesjonalnym warsztacie, który odpowiednio dobierze środek. Regularna wymiana oleju silnikowego wraz z filtrem gwarantuje zachowanie jednostki napędowej w dobrej kondycji. Dla zdecydowanej większości olejów rekomendowana przez producenta pojazdu wymiana powinna nastąpić co 15 000 km lub co rok. Z kolei producenci olejów silnikowych typu Long Life rekomendują jego wymianę co 30 000 km lub co dwa lata. Należy pamiętać, że stosując odpowiednio dobrany olej silnikowy, unikniemy kosztownych napraw jednostki napędowej.
Zapewnia doskonałe parametry oleju podczas całego okresu między jego wymianami. W ofercie ORLEN OIL pojawił się również wielosezonowy syntetyczny olej najnowszej generacji PLATINUM MaxExpert FR 0W-30. Został on oficjalnie zaaprobowany do pojazdów Grupy PSA (Peugeot, Citroën, DS, Opel oraz Fiat) objętych specyfikacją PSA B71 2312 i spełniających normy emisji spalin Euro 6. Jednocześnie może być stosowany także w najnowszych silnikach Fiata. Jest to produkt typu mid-SAPS o niskiej lepkości. Zapewnia zmniejszenie zużycie paliwa przy jednoczesnym zachowaniu właściwej ochrony wszystkich elementów silnika. Dzięki zastosowaniu unikalnej technologii gwarantuje wyjątkową ochronę podczas zimnego rozruchu zarówno w silnikach Diesla, jak i w silnikach benzynowych. Idealnie sprawdza się w ruchu miejskim, jak i na trasach szybkiego ruchu. Przeznaczony jest do całorocznej eksploatacji przede wszystkim w silnikach samochodów osobowych, jak i lekkich dostawczych, wysokoprężnych silnikach BlueHDi z rozbudowanymi systemami oczyszczania spalin wyposażonych w SCR oraz w nowoczesnych silnikach benzynowych wyposażonych w katalizatory TWC. Olej o tej specyfikacji jest również ekomendowany do silników z filtrem cząstek stałych DPF, gdyż zapewnia jego maksymalną żywotność. Dla nieco starszych pojazdów z silnikami koncernu PSA, w ofercie ORLEN OIL można odnaleźć PLATINUM MaxExpert XF 5W-30. To syntetyczny, wysokiej jakości olej silnikowy odpowiedni do samochodów osobowych i lekkich dostawczych wyposażonych w silniki zasilane olejem napędowym lub silniki benzynowe turbo doładowane, lub nie. Taki olej z powodzeniem może być stosowany w pojazdach dbających o środowisko naturalne, czyli tych, które posiadają systemy redukcji spalin taki jak DPF i TWC. PLATINUM MaxExpert XF 5W-30 spełnia wymagania: PSA B712290, B712288.
Marka PLATINUM MAX EXPERT to nie tylko oleje do samochodów grupy PSA. Poniżej przedstawiamy pełną gamę olejów spełniających wymagania czołowych producentów samochodów: Volkswagen, Audi, Skoda, Seat, Mercedes-Benz, BMW, Renault, Citroen, Peugeot, Ford, Opel, Fiat, Lancia, Alfa Romeo.
Opracowanie: Karolina Pantera,
Dział Badań i Rozwoju ORLEN OIL
-
Pełna gama olejów.pdf
typ: pdf, data dodania: 28.05.2021, Rozmiar: 46817 kb
Komentarze (2)