Tej jesieni Castrol rozpoczyna kampanię marketingową „TRZYMAJ POZIOM”, zachęcając właścicieli samochodów do oddawania pojazdu do serwisu w celu kontroli poziomu oleju w silniku. Firma stworzyła pakiet marketingowy dla warsztatów, który pomaga promować tę kampanię i motywować obecnych oraz potencjalnych klientów do regularnej kontroli pojazdu.
Zestaw marketingowy zawiera promocyjne szablony e-mailowe, banery reklamowe online – do wykorzystania na stronie internetowej serwisu i na Facebooku warsztatu; plakaty do umieszczenia w recepcji; ulotki, których można użyć w punkcie sprzedaży lub wysłać je pocztą; a także naklejki przypominające o konieczności kontroli oleju, które można zostawiać w samochodach klientów. Serwisy mogą zamówić bezpłatny pakiet marketingowy „TRZYMAJ POZIOM” na stronie: www.castrol.pl/olej-wyzwanie.
Aby wesprzeć tę kampanię, firma Castrol zleciła badania*, przeprowadzone m.in. w Polsce, żeby dowiedzieć się, czy klienci wiedzą, jak ważne jest regularne sprawdzanie poziomu oleju. Co istotne dla serwisów pojazdów, 29% właścicieli samochodów w badanej grupie polskich kierowców preferuje, aby poziom oleju sprawdzał mechanik – osoby te uważają, że profesjonalista lepiej wykonałby to zadanie. W dodatku blisko połowa respondentów (48%) przyznaje, że nie czuliby się pewnie, gdyby mieli ocenić, ile oleju należy wlać do silnika w przypadku jego niskiego poziomu
Spośród tych kierowców, którzy zazwyczaj nie sprawdzają poziomu oleju samodzielnie, 23% przyznało, że nigdy nie sprawdzali poziomu oleju w silniku swojego samochodu (obecnego lub poprzedniego), a 12% nie wie, jak sprawdzić poziom oleju w swoim obecnym pojeździe. 17% respondentów stwierdziło, że nigdy nie uzupełniali oleju silnikowego w swoim aktualnym lub poprzednim samochodzie.
Castrol szacuje, że 21% pojazdów na europejskich drogach ma obecnie niski stan oleju silnikowego, a w 8% z nich może z tego powodu w każdej chwili dojść do uszkodzenia silnika, gdyż stan oleju utrzymuje się poniżej zalecanego poziomu minimalnego**. Ponad połowa respondentów w Polsce (51%) nie ma świadomości, że tak niski poziom oleju może skutkować uszkodzeniami*.
Wyzwanie „TRZYMAJ POZIOM” stanowi świetną okazję dla serwisów, aby zbudować pozytywny wizerunek w lokalnych społecznościach, zachęcić więcej konsumentów i zwiększyć przychody – komentuje Shailendra Gupte, dyrektor ds. marketingu w regionie EMEA w firmie Castrol. I nie chodzi tu tylko o pozyskiwanie nowych klientów. Wyzwanie to ma na celu również wsparcie serwisów w nawiązaniu kontaktu z byłymi klientami i zbudowaniu platformy sprzedaży pakietów do uzupełniania poziomu oleju oraz ułatwia identyfikację dodatkowych usług, prac serwisowych i napraw.
Więcej informacji o firmie Castrol można znaleźć na stronie www.castrol.pl
* Badanie One Poll – przeprowadzone w lipcu 2021 r. w Polsce, w grupie 1000 właścicieli samochodów.
** Analiza danych z 1885 samochodów na pięciu rynkach.
Komentarze (1)