Paliwa i oleje

Paliwa i oleje

ponad rok temu  06.12.2021, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

Kodeks dobrego kierowcy - tych zasad warto przestrzegać. Porady Liqui Moly

Przedstawiamy kodeks dobrego kierowcy. - Prosimy implementować go wśród swoich klientów. Przestrzeganie tych zapisów zwiększa satysfakcję kierowców i gwarantuje stałe, ale proste zlecenia warsztatom - zachęcają przedstawiciele Liqui Moly Polska.

1. Nie „gazuj” silnika bezpośrednio po uruchomieniu. Silniki mają łożyska ślizgowe, które potrzebują oleju do swojej pracy. Pompa oleju, w zależności od temperatury, lepkości oleju i stanu silnika, potrzebuje od 2 do 10 sekund, aby dostarczyć olej do najdalszych węzłów smarowania.

2. Wymieniaj olej co każde 10.000 -15.000 kilometrów. Dłuższe interwały mogą być zachowane tylko przy jeździe autostradowej. W innym wypadku nie warto oszczędzać. Zalecenia producentów co do trybu "long life", są efektem presji firm flotowych i nie są technicznie uzasadnione.

3. Nie jeździj na zbyt niskich obrotach. Taka eksploatacja niszczy łożyska wału korbowego, koła zębate w skrzyni biegów i przyczynia się do powstawania nagaru. W takich warunkach wzrastają naciski na łożyska i koła zębate a ciśnienie oleju w silniku, pozostaje bardzo niskie.

4. Do prawidłowej pracy silnik musi być raz na około 1000 kilometrów mocno obciążony. Można to zrobić na 3 lub 4 biegu na autostradzie lub drodze szybkiego ruchu. Wystarczy przejechać kilka kilometrów z wyższymi obrotami na niskim przełożeniu. Taki zabieg przyczyni się do "odetkania" filtra DPF i pozwoli wypalić nagary z denka tłoka, rowków pierścieni, mechanizmu zmiennej geometrii turbosprężarki i innych elementów silnika.

5. Zawsze stosuj olej od Liqui Moly, zalecany przez producenta silnika. Nie eksperymentuj z lepkością oleju. Zbyt mała lepkość może doprowadzić do zatarcia silnika, a zbyt duża przyczynia się do zwiększonego spalania i problemów z filtracją oleju.

6. Regularnie, przed każdą wymianą oleju płucz silnik preparatem Liqui Moly Engine Flush nr 2662. Zabieg ten, pozwoli zachować wnętrze silnika w nienagannej czystości, a czysty silnik to mniejsze spalanie paliwa i oleju oraz  większa kompresja i moc.

7. Regularnie przy każdym przeglądzie sprawdź stan czystości zaworu EGR, odmy i kolektora dolotowego. Zanieczyszczenie któregokolwiek z tych elementów przyczynia się do dalszego zanieczyszczania silnika. W razie konieczności wyczyść te podzespoły preparatami Liqui Moly.

8. Nie wyłączaj silnika bezpośrednio po forsownej jeździe. Takie zachowanie niszczy ułożyskowanie turbosprężarki.

9. W silniku diesla regularnie czyść układ wtryskowy za pomocą preparatów Liqui Moly Oczyszczacz wtryskiwaczy nr 2666Złe rozpylanie paliwa to główna przyczyna tworzenia nagaru i zatykania EGR i DPF. Brudne wtryskiwacze sa przyczyną dymienia i tworzą sadzę, która dostaje się do oleju i zwiększa zużycie paliwa. Czyszczenie wtryskiwaczy może być to skuteczną alternatywą mechanicznej regeneracji tych elementów.

10. Serwisuj swój samochód w jednym z warsztatów Liqui Moly Pro Line Serwis.

Piotr Mering
kierownik marketingu Liqui Moly Polska

Tagi: Liqui Moly,

Komentarze (3)

dodaj komentarz
  • ~ Koń polski 3 ponad rok temu Po co komentować artykuł jak się nie ma pojęcie o tym . Od kiedy przy obciążeniu silnika na niskich obrotach smarowanie jest na takim samym poziomie jak na wysokich . Drezyniarz pytanie do ciebie bystrzaku ?
    oceń komentarz 0 0 zgłoś do moderacji
  • ~ Dorożkarz 2 ponad rok temuocena: 100%  Reklama jak reklama - dużo wody mało merytorycznych wartości. Ad 3. Naciski nie wzrastają - zależą od momentu obrotowego, maleje grubość filmu olejowego oraz pojawia się KAWITACJA. Nagar to już przesada. Ad 4. Niczego nie wyjaśnia a tylko gmatwa. Każdy producent silników ma swoją receptę na usunięcie SADZY i nagarów i niekoniecznie kręcenie na maxa. Ad 5. Reklama i ZERO INFORMACJI natury technicznej a nawet wprowadzanie w błąd! Ad 6. Czym niby ten preparat płuczący się wyróżnia w gamie innych producentów - ma jakieś EXTRA właściwości? Ad 7. Odkłady i nagary nie zależą od EGR-ów, przewietrzania skrzyni korbowej silnika (co to jest odma?) no i kolektorf dolotowego. Zależą OD ZUŻYCIA PAR współpracujących a więc pierścieni tłokowych i gładzi cylinda oraz tłoka w jakim są osadzone pierścienie. Temat jest znacznie szerszy i wynika z ZUŻYCIA. To by było na tyle w rozprawie o reklamach.
    oceń komentarz 1 0 zgłoś do moderacji
  • ~ samochodowy 1 ponad rok temuocena: 100%  w sumie prawda
    oceń komentarz 2 0 zgłoś do moderacji
do góry strony