Przedstawiamy kodeks dobrego kierowcy. - Prosimy implementować go wśród swoich klientów. Przestrzeganie tych zapisów zwiększa satysfakcję kierowców i gwarantuje stałe, ale proste zlecenia warsztatom - zachęcają przedstawiciele Liqui Moly Polska.
1. Nie „gazuj” silnika bezpośrednio po uruchomieniu. Silniki mają łożyska ślizgowe, które potrzebują oleju do swojej pracy. Pompa oleju, w zależności od temperatury, lepkości oleju i stanu silnika, potrzebuje od 2 do 10 sekund, aby dostarczyć olej do najdalszych węzłów smarowania.
2. Wymieniaj olej co każde 10.000 -15.000 kilometrów. Dłuższe interwały mogą być zachowane tylko przy jeździe autostradowej. W innym wypadku nie warto oszczędzać. Zalecenia producentów co do trybu "long life", są efektem presji firm flotowych i nie są technicznie uzasadnione.
3. Nie jeździj na zbyt niskich obrotach. Taka eksploatacja niszczy łożyska wału korbowego, koła zębate w skrzyni biegów i przyczynia się do powstawania nagaru. W takich warunkach wzrastają naciski na łożyska i koła zębate a ciśnienie oleju w silniku, pozostaje bardzo niskie.
4. Do prawidłowej pracy silnik musi być raz na około 1000 kilometrów mocno obciążony. Można to zrobić na 3 lub 4 biegu na autostradzie lub drodze szybkiego ruchu. Wystarczy przejechać kilka kilometrów z wyższymi obrotami na niskim przełożeniu. Taki zabieg przyczyni się do "odetkania" filtra DPF i pozwoli wypalić nagary z denka tłoka, rowków pierścieni, mechanizmu zmiennej geometrii turbosprężarki i innych elementów silnika.
6. Regularnie, przed każdą wymianą oleju płucz silnik preparatem Liqui Moly Engine Flush nr 2662. Zabieg ten, pozwoli zachować wnętrze silnika w nienagannej czystości, a czysty silnik to mniejsze spalanie paliwa i oleju oraz większa kompresja i moc.
7. Regularnie przy każdym przeglądzie sprawdź stan czystości zaworu EGR, odmy i kolektora dolotowego. Zanieczyszczenie któregokolwiek z tych elementów przyczynia się do dalszego zanieczyszczania silnika. W razie konieczności wyczyść te podzespoły preparatami Liqui Moly.
8. Nie wyłączaj silnika bezpośrednio po forsownej jeździe. Takie zachowanie niszczy ułożyskowanie turbosprężarki.
9. W silniku diesla regularnie czyść układ wtryskowy za pomocą preparatów Liqui Moly Oczyszczacz wtryskiwaczy nr 2666. Złe rozpylanie paliwa to główna przyczyna tworzenia nagaru i zatykania EGR i DPF. Brudne wtryskiwacze sa przyczyną dymienia i tworzą sadzę, która dostaje się do oleju i zwiększa zużycie paliwa. Czyszczenie wtryskiwaczy może być to skuteczną alternatywą mechanicznej regeneracji tych elementów.
10. Serwisuj swój samochód w jednym z warsztatów Liqui Moly Pro Line Serwis.
Piotr Mering
kierownik marketingu Liqui Moly Polska
Komentarze (3)