Obrót krajowy w pierwszej połowie roku wzrósł o dziesięć procent w porównaniu do analogicznego okresu sprzed roku, natomiast obrót z eksportu wzrósł o 28 procent.
- Pod tym względem stabilne zyski są szczególnym osiągnięciem firmy - mówi prezes LIQUI MOLY Ernst Prost.
- Jeśli chodzi o eksport, wciąż mamy ogromne możliwości rozwoju. LIQUI MOLY jako pierwsza firma z branży środków smarnych zaczęła działalność w byłym spichlerzu Azji Południowej i wystawiła swoje towary na targach w Rangunie. Weszliśmy na ten niegdyś odrzucany rynek przed dużymi konkurentami, co podkreśla zalety przedsiębiorstwa średniej wielkości podejmującego szybkie decyzje. Jesteśmy z tego dumni. Celem jest wzrost obrotu koncernu w ciągu ośmiu lat do 1,5 mld euro. W długoterminowej wizji firma zamierza zostać światowym liderem rynku.
Rosnące ceny surowców są jednym z czynników podczas podejmowaniu decyzji o znacznie mniejszych działaniach reklamowych w Niemczech. Drugim czynnikiem jest silna pozycja rynkowa, jaką LIQUI MOLY ma w Niemczech. Kolejne udziały w rynku można uzyskać tylko kosztem bardzo dużych nakładów. Trzeci czynnik to rosnące znaczenie prowadzenia działalności za granicą. Obecnie LIQUI MOLY około połowy obrotu realizuje poza swoim krajowym rynkiem w Niemczech.
Do tego celu bardzo ważna jest obietnica jakości „Made in Germany“. LIQUI MOLY produkuje wyłącznie w Niemczech, aby zapewnić najwyższą możliwą jakość. Jakość dotyczy nie tylko samych produktów, ale również badań i rozwoju. Obecnie trwają prace nad specjalnym dodatkiem do filtra cząsteczek w oleju napędowym. Dla pojazdów użytkowych opracowano olej silnikowy, który spełnia najnowsze wymagania wobec producentów i środowiska naturalnego w Europie, Ameryce i Azji. Nowy olej do automatycznych skrzyń biegów do specjalnych obszarów zastosowań również znalazł się w asortymencie, podobnie jak środek antyadhezyjny do asfaltu do prac podczas budowy dróg, różne płyny chłodząco-smarujące i oleje antykorozyjne.
Komentarze (0)