- Pozyskaliśmy bardzo wielu nowych klientów, którzy przyznają się do naszej marki i wykorzystują wszystkie szanse, jakie wiążą się ze sprzedażą naszych produktów - tak Günter Hiermaier, kierownik sprzedaży w kraju, tłumaczy duży wzrost obrotów w Niemczech.
Marka jest także coraz bardziej znana za granicą. Tam wzrost obrotów wyniósł 34 procent w porównaniu do okresu w roku poprzednim i był jeszcze wyraźniejszy niż w kraju. W 110 krajach na wszystkich kontynentach kierownik eksportu Gerhard Riedmüller i jego team sprzedają oleje silnikowe, dodatki uszlachetniające, produkty do pielęgnacji samochodów i obsługi warsztatowej „made in Germany“.
- Najwyższa jakość z Niemiec ma swoją cenę, ale jest ona do zaakceptowania. Także partnerzy handlowi w poszczególnych krajach doceniają atrakcyjność uznanej marki - podkreśla Gerhard Riedmüller.
Sprzedawcy uzyskują wparcie z działu marketingu w Ulm, którym kieruje Peter Baumann.
- Operując terminologią wojskową: Dostarczamy amunicji do polowania na obroty i podejmujemy wszystkie działania, dosłownie wszystkie, aby poszerzyć nasz udział w rynku, zwiększyć obroty i zadowolić naszych klientów. Wszystko jest ukierunkowane na potrzeby klientów. Przepis na sukces jest prosty: „Nie mówimy naszym klientom, co jest im potrzebne, tylko pytamy, czego potrzebują do sprzedaży – podkreśla Peter Baumann.
Rok 2011 przedsiębiorstwo zakończyło z 20-procentowym wzrostem sprzedaży. Aktualnie utrzymujemy ten trend. Fabryki pracują na wysokich obrotach. Tylko w ten sposób można sprostać wzrostowi obrotów. Prezes Ernst Prost jest zadowolony z faktu, że ludzie są zdeterminowani, aby utrzymać taki trend wzrostu.
- Na szczęście mam tak wspaniałych współpracowników, którzy umożliwiają to wszystko swoją bardzo ciężką pracą i wzrostem wydajności; także poprzez nadgodziny i dodatkowe zmiany. Jeśli tak dalej pójdzie, spokojnie uzyskamy w tym roku 400 milionów EUR, a w 2020 roku, zgodnie z naszą wizją, 1,5 miliarda EUR – dodaje Ernst Prost. Kierownictwo firmy nadal uparcie dąży do celu, aby zostać liderem na rynku olejów silnikowych – nie tylko w Niemczech, ale na świecie.
Wraz ze wzrostem obrotów rośnie także liczba pracowników. W zeszłym roku w LIQUI MOLY powstało 70 nowych miejsc pracy. W pierwszym kwartale 2012 roku liczba ta powiększyła się o kolejne trzy.
LIQUI MOLY GmbH z Ulm w południowych Niemczech oferuje szeroką paletę doskonałej jakości produktów jak np.: oleje silnikowe, dodatki, produkty pielęgnacyjne do samochodów i produkty do ich serwisowania. Nasz asortyment obejmuje 4000 artykułów. LIQUI MOLY tworzy i testuje swoje produkty we własnych laboratoriach, produkuje wyłącznie w Niemczech i sam wprowadza swoje produkty na rynek. Założona przed ponad 50 laty firma LIQUI MOLY należy do wiodących firm tej branży. Swoje produkty sprzedaje w Niemczech oraz w 100 innych krajach.
Komentarze (0)