Strategia IVECO dotycząca samochodów ciężarowych napędzanych LNG znalazła wsparcie w postaci propozycji Komisji Europejskiej dotyczącej ograniczania emisji CO2 z ciężkich pojazdów, promującej stosowanie LNG jako alternatywy dla oleju napędowego.
Projekt rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie ustanowienia norm emisji CO2 dla nowych pojazdów ciężkich wskazuje skroplony gaz ziemny jako dostępną alternatywę dla oleju napędowego. Komisja proponuje określenie niezwykle ambitnych celów oraz dwukrotne przyspieszenie tempa obniżania emisji w porównaniu z imponującymi wskaźnikami zrealizowanymi w poprzednich latach. Jeżeli limity te zostaną potwierdzone, znaczącą rolę w ich osiąganiu mogą odegrać niektóre innowacje dostępne już dziś.
Gaz ziemny pozwala zdecydowanie obniżyć emisję cząstek stałych i tlenków azotu (NOx) w porównaniu z limitami określonymi w normie Euro VI i otwiera drzwi dla biometanu jako całkowicie odnawialnego paliwa, którego stosowanie może przyczynić się do obniżenia emisji CO2 i stanowić pomost w przechodzeniu do gospodarki o obiegu zamkniętym, opartej na wytwarzaniu energii z odpadów.
IVECO jest jedynym producentem posiadającym w ofercie pełną gamę modeli napędzanych gazem ziemnym, od lekkich samochodów dostawczych po duże samochody ciężarowe o dopuszczalnej masie całkowitej do 50 ton, oraz autobusy i autokary.
- Propozycja Komisji Europejskiej sprzyja naszej długofalowej strategii rozwijania zrównoważonego transportu, zgodnie z którą IVECO jest pionierem w stosowaniu LNG do napędu dużych pojazdów ciężarowych. Liczna flota samochodów IVECO napędzanych gazem ziemnym eksploatowana na drogach całej Europy wyraźnie dowodzi, że ten rodzaj paliwa stanowi racjonalną alternatywę dla oleju napędowego z punktu widzenia operacyjnego i ekonomicznego, charakteryzując się jednocześnie wyjątkowymi parametrami ekologicznymi, co może przyczynić się do osiągnięcia tych niezwykle ambitnych celów - mówi Pierre Lahutte, prezes marki Iveco.
Komentarze (0)