Ww. badania wskazują, że w ubiegłym roku, co czwarty użytkownik samochodu osobowego mającego od 3 do 5 lat wybierał oleje LOTOS, co daje tej marce pozycję lidera we wskazanym segmencie.
Bez konsekwentnej realizacji strategii rozwoju, obejmującej m.in. współpracę z koncernem KIA i Subaru nie byłoby możliwe umocnienie marki LOTOS jako lidera rynku olejowego w Polsce.
– Obaj producenci reprezentują dwa ważne i oczekiwane przez kierowców elementy rynku samochodowego. KIA daleko w tyle pozostawiła większość konkurentów, z których mało, kto zdecydował się na wprowadzenie standartowej 7 letniej gwarancji – zaznacza Jacek Matracki, dyrektor handlowy spółki LOTOS Oil. – Natomiast Subaru, to od wielu lat klasa sama dla siebie w kategorii samochodów wyczynowych i sportowych. Krótko mówiąc pracujemy z najlepszymi.
Oleje LOTOS to od wielu lat synonim najwyższej jakości i technologicznego zaawansowania. To produkty spełniające ciągle rosnące wymagania producentów silników i kierowców, ale również produkty charakteryzujące się olbrzymim potencjałem dalszego rozwoju rynkowego.
– Kluczem do sukcesu jest konsekwencja wdrażanych rozwiązań i determinacja wszystkich pracowników. Zarówno tych związanych z produkcją, jak i handlem. Handlem we wszystkich jego obszarach – podkreśla Jacek Neska, prezes zarządu spółki LOTOS Oil. – Nikogo nie trzeba chyba przekonywać, że opinia i przekonanie o jakości produktów danego producenta związane z obecnością w jednym segmencie rynku ma swoje przełożenie na inne grupy konsumentów. Rynek to zespół naczyń połączonych.
[img_full]8168|10079[/img_full]
Więcej nowych aut
Według „Raportu z Badań Marketingowych” Moto Scan 2010 w ubiegłym roku zwiększył się udział w rynku olejów półsyntetycznych o 3,4% i syntetycznych o 0,1%. Zmniejszył się natomiast udział olejów mineralnych o 3,5%.
W grupie najsilniejszych rynkowo produktów znalazł się LOTOS Semisyntetic 10w40 i LOTOS Syntetic 5w40. – To premia lojalności, jaką obdarzyli nas kierowcy. Kilka lat temu kupowali oleje mineralne, ale z czasem zmienili samochody. Nie uległo jednak zmianie ich zaufanie do technologii i jakości olejów marki LOTOS. Na polskim rynku, który w opinii wielu ekspertów cechuje się częstymi zmianami i stosunkowo małym przywiązaniem do marki, jesteśmy na szczególnej pozycji – dodaje dyrektor Matracki.
Faktycznie, według badań Moto Scan tylko około 3% użytkowników olejów LOTOS rozważa zamianę marki oleju. Podczas gdy wśród użytkowników olejów Shell, Total czy Orlen deklaracje zmiany sygnalizowało rok temu średnio ok. 13% kierowców.
Kierowcy stawiają na oleje LOTOS
Oleje LOTOS należą do najczęściej wybieranych w najsilniejszych gospodarczo polskich województwach: mazowieckim, śląskim, wielkopolskim, dolnośląskim i małopolskim. Niezachwianą i dominująca pozycję z udziałami przekraczającymi 54% oleje LOTOS mają również w województwie pomorskim. – Warto zwrócić uwagę na te dane. Wynika z nich zdecydowanie, że w 5 najsilniejszych polskich województwach, które wypracowują zdecydowanie powyżej 60% krajowego PKB, najszybciej dokonują się zmiany jakościowe i technologiczne. Zarówno te związane z przemysłem, jak i wymianą samochodów. Zdecydowanie będzie to determinować naszą aktywność na rynku krajowym – podkreśla prezes Neska.
Komentarze (0)