Paliwa i oleje

Wydarzenia

ponad rok temu  01.04.2020, ~ Administrator - ,   Czas czytania 2 minuty

LOTOS otworzy swoją pierwszą stację tankowania LNG

Oto pilotażowa stacja dokująca LNG. Powstanie ona na stacji paliw LOTOS w Gdańsku-Osowej zlokalizowanej przy trójmiejskiej obwodnicy (w kierunku Gdyni). Planowany termin oddania do użytku to połowa 2021 roku.

- Inwestycja realizowana z Remontową LNG Systems umożliwi uzupełnienie oferty LOTOS Paliwa o LNG i CNG, nowoczesne paliwa alternatywne, bardziej ekonomiczne i niskoemisyjne, przeznaczone przede wszystkim dla ciężkiego transportu samochodowego.Tego typu inicjatywy to dla nas ważny kierunek, który zamierzamy aktywnie rozwijać - mówi Paweł Jan Majewski, prezes zarządu Grupy LOTOS.

Podstawową funkcjonalnością stacji będzie możliwość tankowania pojazdów LNG oraz CNG. Zastosowana w niej skraplarka kriogeniczna pozwoli na skroplenie odparowanego gazu i ponowne wtłoczenie go do zbiornika, co z kolei przełoży się na zerową emisję metanu do atmosfery podczas pracy stacji. Co więcej, automatyczne sterowanie i monitoring umożliwi obsługę stacji dokującej przez jedną osobę oraz zdalne jej serwisowanie.

Unikalną funkcją stacji będzie długoterminowe utrzymywanie bezpiecznych parametrów technicznych LNG zmagazynowanego w intermodalnych, kriogenicznych zbiornikach kontenerowych. Umożliwi to np. dalszą dystrybucję LNG do klientów końcowych, przy wykorzystaniu wszystkich możliwych środków transportu.

– Cieszę się, że wreszcie wprowadzamy na rynek rozwiązanie zaprojektowane przez polskich inżynierów i wyprodukowane w kraju. Szczególnie cieszy fakt, że stacja powstanie na Pomorzu we współpracy z najlepszym partnerem jakiego mogliśmy sobie wymarzyć w tym projekcie, czyli z LOTOSEM – liderem nowoczesności w przemyśle paliwowym – mówi Piotr Dowżenko, prezes Zarządu spółki Remontowa LNG Systems z grupy Remontowa Holding. – Poprzez ten projekt wdrożymy co najmniej kilka bardzo wymagających technologii, poszerzymy gamę oferowanych przez nas rozwiązań dla LNG oraz wchodzimy na rynek lądowy z technologiami stosowanymi przez nas wcześniej w przemyśle morskim – dodaje Dowżenko.

Obecnie realizowane są już pierwsze prace montażowe, trwają szkolenia m.in. z nakładania izolacji kriogenicznej MLI (Multi Layer Insulation) stosowanej, co ciekawe, także w przemyśle kosmicznym. Dobiega również końca kompletowanie niezbędnych, często trudno dostępnych komponentów. Podpisanie umowy, zakończenie prac projektowych oraz zakończenie dostaw oznacza przejście do fazy uzgodnień formalnych, budowy i uruchomienia.

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony