O trzy nowe modele filtrów oleju do samochodów osobowych Volkswagena poszerzyła się oferta MANN-FILTER. Podzespoły powstały w oparciu o całkowicie syntetyczny materiał filtracyjny.
Nowe filtry zapewniają optymalne smarowanie silnika i zmniejszają jego zużycie. Można je stosować z paliwami alternatywnymi. Ich innowacyjność widoczna jest na pierwszy rzut oka – zarówno montowany poziomo do silnika model W712/95, jak i modele W712/93 i W712/94 montowane pionowo z otworem w dół są pomalowane na srebrno.
- Zastosowaliśmy ten kolor, aby wyraźnie oznaczyć, że wysokowydajne materiały filtracyjne, które marka MANN-FILTER wprowadziła na niezależny rynek części zamiennych, składają się tylko z włókien syntetycznych – powiedział Hans-Peter Müller, menedżer produktu MANN-FILTER. - Ponadto kolor ten pomaga odróżnić nowe filtry wymienne oleju od poprzednich, czarnych modeli, w których stosowany był materiał filtracyjny na bazie celulozy (W712/90-92), a które mają taki sam kształt zewnętrzny.
Całkowicie syntetyczny materiał filtracyjny jest bardzo skuteczny – silnik jest lepiej zaopatrzony w olej, gdyż ciśnienie różnicowe materiału filtracyjnego jest mniejsze, a struktura przestrzenna siatki zapewnia dużo lepsze przesiąkanie środka smarnego.
- Innowacyjna konstrukcja i znakomity materiał minimalizują zużycie silnika i zwiększają jego trwałość – wyjaśnia Hans-Peter Müller. - Dokładniej mówiąc, syntetyczny materiał filtracyjny ma pozytywny wpływ na wiele elementów: zwiększona zawartość wody w oleju silnikowym w przypadku używania alternatywnych paliw prawie nie wpływa na ciśnienie różnicowe filtra, gdyż nowy materiał filtracyjny – w porównaniu ze zwykłym – pod jej wpływem ani nie pęcznieje, ani nie mięknie. Spadek ciśnienia jest o ok. 50 procent mniejszy, co w porównaniu ze zwykłym materiałem filtracyjnym stanowi doskonały wynik.
Znacznie zmniejszone ciśnienie różnicowe sprawia, że zawór bocznikowy otwiera się rzadziej i na krócej, do smarowanych miejsc dociera więcej przefiltrowanego oleju, co zwiększa żywotność silnika i zapewnione jest odpowiednie ciśnienie różnicowe syntetycznego materiału filtracyjnego, które jest szczególnie ważne przy dużej lepkości oleju podczas zimnego startu silnika.
W porównaniu ze zwykłymi materiałami filtracyjnymi, materiały całkowicie syntetyczne wykazują w trakcie użytkowania znacznie mniejszą łamliwość, nawet w przypadku znacznie większej agresywności chemicznej oleju silnikowego, gdy używane są biopaliwa.
Komentarze (0)