Paliwa i oleje

Paliwa i oleje

5 miesięcy temu  25.06.2024, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Millers Oils nowym partnerem

Nowym partnerem tytularnym Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski został Millers Oils – brytyjski producent olejów silnikowych i przekładniowych oraz dodatków do paliw, reprezentowany w Polsce przez firmę DIFF.

Blisko 140-letnia marka ma ogromne tradycje w sportach motorowych, również w naszym kraju. Załogi korzystające ze stworzonych do motorsportu produktów Millers Oils wielokrotnie zdobywały tytuły mistrzów Polski, w tym również w klasyfikacji generalnej. Historyczne Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski to cykl organizowany przez Polski Związek Motorowy od 2017 r. Startują w nim kierowcy i piloci w samochodach, które swoje największe triumfy święciły przed paroma dekadami. Te konstrukcje są historią rajdów ożywającą na polskich odcinkach specjalnych.
Już w sezonie 2018 aż 5 z 7 rund zostało przeprowadzonych wraz z zawodami zaliczanymi do kalendarza Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski. Tym samym zawodnicy w rajdówkach sprzed lat pokonali te same odcinki specjalne, o takiej samej długości, co ich koledzy we współczesnych konstrukcjach, dając kibicom możliwość poczucia dawnej rajdowej atmosfery.
Rok później do kalendarza włączono pierwszą rundę szutrową – Rajd Polski, czyli drugi najstarszy rajd na świecie. Z kolei w sezonie 2021 uczestnicy HRSMP po raz pierwszy zmierzyli się na oesach poza Polską – podczas Rajdu Koszyc na Słowacji.
Od sezonu 2024 oficjalna nazwa historycznego czempionatu to Millers Oils Historyczne Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski. Logotypy Millers Oils obecne będą m.in. na samochodach rajdowych startujących w HRSMP czy w parku serwisowym. Partner cyklu będzie również wspierać działania komunikacyjne i promocyjne związane z Millers Oils HRSMP.
Niektóre rajdówki dzieli kilkadziesiąt lat i technologiczna przepaść. Trudno oczekiwać, by załoga w trabancie mogła toczyć bezpośrednią rywalizację z duetem w porsche 911. Dlatego samochody są podzielone na kategorie wiekowe, zgodnie z wymaganiami FIA (Międzynarodowa Federacja Samochodowa):

  • kategoria 1 – roczniki od 1931 do 1969,
  • kategoria 2 – roczniki od 1970 do 1975,
  • kategoria 3 – roczniki od 1976 do 1981,
  • kategoria 4 – roczniki od 1982 do 1990,
  • kategoria 5 – roczniki od 1991 do 1999.

Dodatkowo w poszczególnych kategoriach obowiązuje podział wg pojemności skokowej silnika (do 2000 cm3 i pow. 2000 cm3) lub wieku (kat. 1 – pojazdy do 1961 r. i młodsze). Oprócz tego dla zawodników w rajdówkach niespełniających w 100% wymogów homologacyjnych prowadzone są dodatkowe kategorie: Historic Open +2000 i Historic Open -2000.

Siła nostalgii i rosnąca popularność
Rajdy historyczne z roku na rok stają się coraz popularniejsze, przyciągają więcej kibiców i zawodników. Świadczy o tym chociażby fenomen rozgrywanego w San Marino Rallylegend. Dla wielu osób jest to najpiękniejsza rajdowa impreza na świecie. Fani kochają ją dlatego, że mogą zobaczyć swoich ulubionych kierowców w samochodach, które dominowały na odcinkach specjalnych 20, 30, czy 40 lat temu. Historyczna rywalizacja prowadzona jest nie tylko w Polsce. W Europie rozgrywane są historyczne mistrzostwa kontynentu, a rajdówki sprzed lat są niezwykle popularne m.in. w Niemczech czy w Czechach.
Również w naszym kraju uczestnicy HRSMP oraz ich samochody budzą nostalgię i fantastyczne wspomnienia u kibiców. Załogi startują samochodami przygotowanymi i oklejonymi na wzór rajdówek legendarnych polskich kierowców, takich jak m.in.: Marian Bublewicz, Janusz Kulig, Janusz Szerla czy Maciej Stawowiak. To zawodnicy, których pamięta i wspomina wielu rajdowych kibiców, szczególnie w regionach, gdzie od wielu lat organizowane są rundy mistrzostw Polski.
Rajdy samochodowe w Polsce mają długą i bardzo bogatą historię. Cykl Millers Oils HRSMP pozwala krzewić tę pasję i utrzymywać pamięć o tym, jak rajdy samochodowe wyglądały kiedyś.

Sześć wymagających rund
– Sami jesteśmy pasjonatami motoryzacji. Doceniamy współczesne rozwiązania, ale tętno podnoszą nam właśnie te „analogowe”, wspaniałe konstrukcje sprzed kilku dekad. Wiemy, że rajdy historyczne mają duży potencjał i niosą ze sobą ogromny ładunek pozytywnych emocji. Historyczne samochody budzą zainteresowanie kibiców, przywołują wspomnienia i wywołują uśmiechy na ich twarzach. Jesteśmy zatem dumni, że możemy wesprzeć tę wspaniałą inicjatywę, tworząc Millers Oils HRSMP. Przed nami 6 niełatwych rund – 6 okazji do zobaczenia legendarnych rajdówek w akcji. Serdecznie zapraszam wszystkich fanów motoryzacji do oglądania stawki Millers Oils HRSMP na oesach i spotkania się z nami w parku serwisowym – zachęca Marcin Majcher, właściciel firmy DIFF – polskiego dystrybutora marki Millers Oils.
W sezonie 2024 zaplanowano 6 rund historycznego czempionatu, wszystkie rozgrywane na asfaltowych odcinkach specjalnych: 3 z nich (Rajd Świdnicki, Rajd Nadwiślański, Rajd Małopolski) już się odbyły, w kalendarzu pozostały: Rajd Rzeszowski, Rajd Śląska oraz Rajd Wisły.
W każdej z dotychczas rozegranych rund całe podium należało do załóg stosujących środki smarne Millers Oils z serii Motorsport, wykorzystujące technologię Nanodrive.

Więcej na: millersoilshrsmp.pl

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony