Paliwa i oleje

Paliwa i oleje

ponad rok temu  29.06.2023, ~ Administrator - ,   Czas czytania 13 minut

Miska olejowa - skarbnica wiedzy

Jakie oleje? Zrównoważone (środowiskowo). Młoda klientela, która rekomenduje produkt i punkt wymiany oleju swojemu kręgowi znajomych, to ziszczenie marzeń działów marketingu

Strona 2 z 4

I od razu dodaje, jak ważne jest, aby pracownicy serwisu olejowego potrafili wyjaśnić młodym użytkownikom różnice pomiędzy olejami o konkretnych specyfikacjach jakościowych i to, dlaczego ten, a nie inny olej jest najwłaściwszy do konkretnego silnika.


Najnowsze badania Petronas, przeprowadzone na grupie ponad 7 tys. respondentów w 6 krajach. dowodzą, że młode pokolenie aktywnych zawodowo (tj. w grupie wiekowej 25-34 lata) chce wnieść największy wkład (87% respondentów) w bardziej zrównoważony przemysł samochodowy 

Prymat syntetycznych, szybkobieżnych
Oferta produktowa składająca się w praktyce wyłącznie z olejów syntetycznych, przeznaczona dla młodych konsumentów, będzie oczywiście ewoluować wraz z postępem technologicznym. Tu kolejna cenna uwaga – młody nabywca będzie, bardziej niż nabywca z wcześniejszych generacji, skłonny kupić kolejną wersję produktu, tj. produkt udoskonalony.
– Co w przypadku olejów silnikowych może oznaczać np. olej relatywnie szybko zaktualizowany technologicznie do najnowszej wersji specyfikacji ACEA lub API – wyjaśnia Piotr Niemiec. Nasz rozmówca zwraca również uwagę, że dla większości przedstawicieli generacji Z olej silnikowy i usługa jego wymiany nie są jeszcze produktami uświadomionymi, w związku z czym preferencje młodego pokolenia wobec tych produktów będą zależały od komunikacji marketingowej budowanej obecnie i w najbliższym czasie przez marki olejowe. Co to może oznaczać w kontekście percepcji młodych użytkowników?
– Biorąc pod uwagę, że część najmłodszego pokolenia w zakresie konsumpcji produktów z innych kategorii wykazuje zachowania określane jako konsumpcja zrównoważona (np. świadoma konsumpcja, konsumpcja współpracująca, dekonsumpcja), jestem w stanie wyobrazić sobie, że ta ich część może być skłonna nawet wymieniać oleje samodzielnie lub z pomocą kręgu znajomych, czyli poza punktami wymian – o ile jakiś podmiot rynkowy z branży środków smarowych zdecyduje się na promocję zachowań tego typu, tj. „do it yourself” – podsumowuje.
Co jeszcze wiedzieć powinien warsztat, który chce być „cool”, chce być modny – chce być nowoczesnym warsztatem?
– W Shell doskonale wiemy, że otaczający nas świat się zmienia, a konsekwencją tego są m.in. zmieniające się oczekiwania nabywców środków smarnych. Aż 3 z 4 właścicieli aut na świecie martwi się zanieczyszczeniem powietrza powodowanym przez samochody – zapewnia Cezary Wyszecki, doradca techniczny w dziale sprzedaży pośredniej środków smarnych w Shell Polska. – Ponadto 60% klientów zapowiada, że byliby bardziej skłonni do kupowania od firmy oferującej program kompensacji emisji CO2. Obserwujemy, że rośnie popularność olejów silnikowych zapewniających lepszą ochronę, mających dłuższą żywotność, a jednocześnie mogących pomóc zmniejszyć ślad węglowy. Reagujemy na to.

Tu odnotujmy, że aktualna oferta produktów z rodziny Shell Helix obejmuje oleje „neutralne emisyjnie”. Termin ten oznacza, że koncern Shell zawarł transakcję, w ramach której określona ilość ekwiwalentu dwutlenku węgla (CO2e), odpowiadająca ilości związanej z wydobyciem i transportem surowca, produkcją, dystrybucją, wykorzystaniem i zakończeniem cyklu życia oleju Shell Helix Ultra 0W, nie została wyemitowana dzięki ochronie naturalnych ekosystemów lub została usunięta z atmosfery poprzez proces bazujący na naturze. Ich produkcja jest energooszczędna, a opakowania zawierają do 40% żywicy PCR lub plastiku z recyklingu.
Mając na uwadze naszych klientów, trzeba jednak mieć świadomość pewnej przeszkody, ale i niesamowitej okazji dla fachowości warsztatowych porad.

– Według naszego badania, przeprowadzonego na grupie siedmiu tysięcy kierowców w Europie (Polska, Francja, Hiszpania, Niemcy, Wielka Brytania i Włochy), 8 na 10 ankietowanych chce uczestniczyć w zielonej transformacji. Jednak kiedy przychodzi do pytania o dodatkowe koszty tej ekologicznej zmiany, wówczas 38% respondentów przyznaje, że nie chce ich ponosić. Badani nie zawsze są świadomi, co mogą zrobić, aby jeździć bardziej ekologicznie – mówi Magdalena Szczepańska, doradca techniczny w PETRONAS Lubricants International. – To pokazuje, że potrzebują brać od kogoś cenną wiedzę – tu jest szczególna rola mechanika, osoby mającej status znawcy.

I od razu dodaje, że różnice w podejściu widać też w ujęciu pokoleniowym. Otóż, niemal co drugi przedstawiciel (46%) pokolenia Z jest skłonny dopłacić 11-20% więcej za czystsze podróżowanie. Natomiast zdecydowana większość (62%) osób po 55 roku życia twierdzi, że koszty jazdy nie powinny się zmieniać. Innymi słowy, kolejne pokolenia klientów warsztatów stają się bardziej skłonne do wyboru bardziej zrównoważonych rozwiązań. 
– Kierowcy w Polsce mają świadomość, że jazda samochodem oddziałuje na otoczenie naturalne. 8 na 10 z nich mówi, że szczególny wpływ na emisyjność mają rodzaj napędu, stosowane paliwo czy stan techniczny pojazdu. Dodam, że badanych z Polski było ponad 1000 osób, więc mówimy tu o reprezentatywnych wynikach. Istnieje jednak również spora grupa respondentów w Polsce, bo ponad 1/3, która nie wie, co konkretnego może zrobić, aby ograniczyć emisyjność swoich podróży – kontynuuje Magdalena Szczepańska. 

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony