Jakie oleje? Zrównoważone (środowiskowo). Młoda klientela, która rekomenduje produkt i punkt wymiany oleju swojemu kręgowi znajomych, to ziszczenie marzeń działów marketingu
Pokusa użycia olejów syntetycznych w starych samochodach
Wyższa lepkość w wysokiej temperaturze zwiększy grubość filmu olejowego, co może przynieść lepszą ochronę przed zużyciem, poprawę kompresji i mniejsze zużycie oleju. Z drugiej strony ich płynność w bardzo niskich temperaturach pozwoli zachować, a nawet poprawić pracę i ochronę silnika w okresie zimowym. Kiedy stosowanie oleju najwyższej jakości w starym samochodzie nie jest wskazane?
– Na przykład w sytuacji zbyt dużych ubytków oleju z powodu wycieku przez uszkodzone uszczelnienia. Gdy nie można zlokalizować miejsc wycieku, częste dolewki oleju mogą wynikać ze zużycia pierścieni tłokowych lub cylindra, co może uzasadniać zastosowanie oleju o wyższej klasie lepkości. W takich przypadkach w pełni syntetyczne oleje silnikowe, takie jak Mobil 1 FS 0W-40 lub Mobil 1 x2 5W-50, mogą stanowić skuteczne rozwiązanie, przy założeniu, że dotychczas używany olej miał lepkość odpowiednio 5W-30 lub 5W-40 – odpowiada Olivier Sutton.
Rafał Dobrowolski
Fot. materiały: ExxonMobil, Fuchs, Lotos Oil, PETRONAS, Shell
Artykuł pochodzi z Nowoczesnego Warsztatu
Komentarze (0)