Paliwa i oleje

Paliwa i oleje

Artykuł sponsorowany

ponad rok temu  30.10.2020, ~ Administrator - ,   Czas czytania 5

Nowoczesne rozwiązania w zgodzie z ochroną środowiska. O normach olejów silnikowych...
Strona 2 z 2

Podczas przeprowadzonego badania oleje PLATINUM MAXEXPERT zapewniały szybsze narastanie ciśnienia oleju w ujemnych temperaturach w stosunku do innych olejów użytych do testu. Dotyczy to pomiaru ciśnienia we wszystkich punktach pomiarowych. Jest to istotny parametr, ponieważ często czas dostarczenia oleju do turbosprężarki jest znacznie dłuższy niż do pozostałych elementów silnika. Różnice czasu narastania ciśnienia w poszczególnych punktach silnika mogą się wydawać niewielkie, ale proces uruchamiania zimnego silnika jest często powtarzany i ma bardzo znaczący wpływ na zużycie poszczególnych jego elementów. W związku z tym nawet niewielkie skrócenie pracy silnika w warunkach niewystarczającego ciśnienia oleju ma wpływ na jego trwałość.

Analogiczne wyniki uzyskano dla oleju PLATINUM MAXEXPERT XD 5W-30 w temperaturze -5oC oraz dla oleju PLATINUM MAXEXPERT A3/B4 10W-40 w temperaturze -15 oC. Przeprowadzone badania silnikowe po raz kolejny dowiodły, iż oleje marki PLATINUM, to wysokiej jakości środki smarowe, które zapewniają skuteczną ochronę silnika w każdych warunkach eksploatacji. Opisane testy zostały przeprowadzone w Laboratorium Badawczym Instytutu Badań i Rozwoju Motoryzacji BOSMAL Sp. z o.o. w Bielsku-Białej, na silniku Fiat 1.3 SDE 95HP E6.

Jeszcze w 2020 roku linia produktów PLATINUM MAXEXPERT zostanie poszerzona o dwa nowe oleje silnikowe: PLATINUM MAX EXPERT FR 0W-30 wielosezonowy olej silnikowy typu mid-SAPS, oficjalnie zaaprobowany przez PSA Group (do silników marki Peugeot, Citroën, DS) oraz Opel, objętych specyfikacją PSA B71 2312. Produkt ten zapewnia zmniejszone zużycie paliwa przy jednoczesnym zachowaniu właściwej ochrony wszystkich elementów silnika. Kolejną nowością będzie PLATINUM MAXEXPERT DEX1 5W-30 - olej zmniejszający tarcie oraz zapewniający optymalną ochronę przed zużyciem i jeszcze lepszą kontrolę osadu nawet w najcięższych warunkach jazdy. Ten innowacyjny produkt zapewnia wysoką ochronę przed wystąpieniem przedwczesnego zapłonu przy niskich prędkościach obrotowych LSPI (Low Speed Pre-Ignition), gwarantując dłuższą żywotność silnika. Olej ten pełnia najnowsze wymagania API SN Plus, API SN RC.

Katarzyna Starzec
Kierownik Produktu
ORLEN OIL

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony