Zaprezentowany już na sezon 2021 bolid zespołu Mercedes AMG Petronas Formula 1 Team może pochwalić się nową jednostką napędową Mercedes-AMG F1 M12 E Performance. Zespół inżynierów, mając na uwadze wskaźniki efektywności cieplnej i regenerację silnika, ściśle współpracuje z ekspertami z laboratoriów PETRONAS nad wprowadzaniem innowacji w płynach funkcjonalnych (paliwo, oleje i smary), aby zmiana jednostki napędowej pozwoliła zachować mistrzowską pozycję zespołu w rankingu F1.
Technologiczny partner zespołu Hamiltona – PETRONAS dokłada starań, aby projektowane rozwiązania – Petronas Primax i olej Petronas Syntium umożliwiały maszynie maksymalne osiągi, co przekłada się bezpośrednio na wyniki zespołu w dniu wyścigu.
Niższe emisje i paliwa zrównoważone w wyścigach F1
PETRONAS stoi także w obliczu jednego z najważniejszych w historii sportu wyścigowego wyzwań – przejścia na paliwa zrównoważone.
Od 2022 r. silniki F1 będą zasilane paliwami E10 – zawierającymi 10% biokomponentów (bioetanol wyprodukowany z surowców roślinnych). Zmiana ta znacząco zmieni proces spalania. Naukowcy pracują nad rozwiązaniami, które zmniejszą ślad węglowy zespołu o 50% do 2022 r. w porównaniu z rokiem 2018. PETRONAS, który przez siedem kolejnych sezonów zapewniał bolidom Mercedes AMG Petronas Formula 1 Team idealną harmonię pracy silnika z paliwem i środkami smarnymi, skupia się na tym, aby w kolejnych sezonach kierowcy teamu mogli uzyskiwać możliwie najlepsze osiągi.
PETRONAS, zapewniający paliwa i płyny funkcyjne dla zespołu F1M-P, w tych samych laboratoriach tworzy oleje wysokiej klasy dla aut osobowych. Oleje z gamy PETRONAS Syntium, dzięki specjalnej formulacji opartej na technologii CoolTech™, zapobiegają przegrzewaniu się silnika, o co przy dzisiejszych wymaganiach dot. emisji dla producentów oraz przy intensywnym ruchu drogowym nietrudno. Dzięki nim silniki mają dłuższą żywotność, a właściciele aut ponoszą niższe koszty użytkowania swoich pojazdów.
Oleje samochodowe na zmniejszenie emisji CO2 – niższe zużycie paliwa. Skuteczne dla takich celów jest stosowanie olejów o bardzo niskiej lepkości. Dzięki ich właściwościom zapewniającym energooszczędność, zużycie paliwa (emisja CO2) można zredukować nawet o kilka procent.
Komentarze (0)