Oferta środków smarnych ORLEN OIL powiększa się o ULTOR EFFECTIVE 5W-20, niskopopiolowy olej silnikowy, wpisujący się w zapotrzebowanie na produkty do samochodów ciężarowych o niskiej klasie lepkości.
Konstruktorzy silników wysokoprężnych stoją przed trudnym zadaniem zaprojektowania silników wydajnych i ekonomicznych, które jednocześnie spełniają najnowsze normy emisji CO2 i NOx, jak również mają zapewnić niższe zużycie paliwa. Nowoczesne jednostki napędowe nierzadko pracują również pod dużym obciążeniem, które może być szkodliwe dla ruchomych elementów, dlatego ważne jest zapewnienie trwałego smarowania w każdych warunkach.
W ostatnich latach zauważono zwrost popularności olejów silnikowych do samochodów ciężarowych o niskiej lepkości (takiej jak 0W-XX i 5W-XX), co wcześniej nie było spotykane w tym segmencie. Według raportu POPiHN, w 2022 roku udział olejów silnikowych 0W-XX i 5W-XX na rynku samochodów ciężarowych wyniósł 13%, a rok później już 15%. Odpowiadając na rosnące zapotrzebowanie na oleje o niskiej klasie lepkości 5W-XX, ORLEN OIL wprowadził do swojej oferty ULTOR EFFECTIVE 5W-20. Syntetyczny olej silnikowy posiadający aprobatę MAN M3977 oraz SCANIA LDF-5. Nowy środek smarny przeznaczony jest do pojazdów spełniających normę EURO 6 oraz wyposażonych w system oczysczania spalin DPF. Swoje zastosowanie znajdzie w wysokoprężnych silnikach samochodów ciężarowych oraz w ciężkim sprzęcie.
Wysoki indeks lepkościowy, na poziomie 146, zapewnia wysoką trwałość filmu olejowego, dzięki czemu ULTOR EFFECTIVE 5W-20 zapewnia ochronę jednostki napędowej w najcięższych warunkach eksploatacji. Dodatki uszlachetniające użyte w procesie produkcji oleju zapewniają czystość silnika, a także sprawiają, że olej w dłuższej perspektywie zachowa swoje właściwości i parametry pracy. Warto wspomnieć o niskim współczynniku HTHS na poziomie 2,7 mPA, który jest kluczowym wskaźnikiem bezpośrednio odpowiadającym za wydajność paliwa co przekłada się na niższe spalanie. Korzyści płynące ze stosowania ULTOR EFFECTIVE 5W-20 przełożą się na wydłużone okresy między wymianami, łatwiejszy rozruch silnika przy niskich temperaturach oraz obniżone zużycie paliwa.
Komentarze (0)