Wspomaganie układu kierowniczego i hydropneumatycznego w samochodach francuskich wymaga stosowania odpowiedniego oleju. Taki produkt dostępny jest w polskiej ofercie firmy Liqui Moly.
Według zaleceń grupy PSA (Citroen/Peugeot) w układach hydraulicznych produkowanych przez nią modeli samochodów osobowych powinien być stosowany olej hydrauliczny LDS. Jego odpowiednikiem w ofercie Liqui Moly jest „Płyn do układów wspomagania 2500” (nr katalogowy 3667) – w pełni syntetyczny olej dostępny w litrowych opakowaniach. Taka objętość wystarcza na całkowitą wymianę w układzie wspomagania kierownicy. Więcej pomieści układ trzeciej generacji Hydroactive, stosowany w zawieszeniach niektórych modeli Citroena, jak C5 czy C6.
- Olej ten ma doskonałą charakterystykę temperaturowo-lepkościową, która zapewnia optymalną płynność w bardzo niskich temperaturach otoczenia – mówi Rafał Kobza, starszy specjalista ds. szkoleń w firmie Liqui Moly Polska. - Specjalne dodatki powstrzymują tendencje do pienienia podczas dużych obciążeń działających na zawieszenie.
Olej hydrauliczny powinien być wymieniany z częstotliwością podaną przez producenta samochodu. Jeśli nie mamy takiej wiedzy, najlepiej zaproponować klientowi jego wymianę na nowy. Tego typu produktów nie powinno się uzupełniać poprzez tzw. dolewkę – znajdujący się w układzie olej może być mocno przepracowany, co równe jest utracie właściwości smarnych i ochronnych.
Więcej na:
Komentarze (0)