Fot. GITD
Inspektorzy śląskiej Inspekcji Transportu Drogowego sprawdzali w ostatnich dniach rodzaj paliwa, w pojazdach ciężarowych jadących autostradą A1.
W jednej z ciężarówek wykryto niedozwolony rodzaj oleju wlanego do baku, najprawdopodobniej przeznaczonego do celów opałowych. Wykazała to próbka kontrolna, z paliwem pobranym ze zbiornika litewskiego pojazdu. Dalsze czynności w sprawie prowadzą funkcjonariusze służby celno-skarbowej.
Używanie oleju opałowego zamiast napędowego bywa stosowane nie tylko przez właścicieli pojazdów ciężarówych, ale też osobowych. Przy tej okazji przypominamy, że użytkowanie takiego oleju jest jedną z najczęstszych przyczyn uszkodzenia wtryskiwaczy Common Rail.
Olej opałowy jest cięższy od napędowego, zawiera szereg substancji smolistych, żywic i laków, których produkty spalania z czasem są w stanie zapchać układ wydechowy i zakleić silnik. Te właściwości wraz z niską liczbą cetanową dyskwalifikują to paliwo jako paliwo silnikowe. W obecnych systemach wysokiego ciśnienia stosowanie innego paliwa niż olej napędowy jest niewskazane. Niższa lepkość niewłaściwych paliw powoduje szybsze zużywanie się komponentów. Najlepiej widać to na elementach wykonawczych – wtryskiwaczach. Więcej na ten temat piszemy TUTAJ.
Czytaj także:
Najczęstsze uszkodzenia wtryskiwaczy Common Rail
Komentarze (0)