Revline to nowa marka olejów samochodowych na polskim rynku, stworzonych przez największego, niezależnego producenta środków smarnych w Polsce – Rafinerię w Jaśle.
W lutym 2019 roku na Wydziale Mechanicznym Politechniki Krakowskiej przeprowadzono serię badań porównawczych olejów silnikowych w klasie lepkości SAE 5W30. Ich wynik pokazał, że silnik samochodu smarowany olejem Revline Ultra Force 5W30 C3 osiągnął wyższą moc niż ten sam silnik zalany olejami konkurencyjnych producentów: Castrol EDGE 5W-30, Total Quartz INEO MC3 5W-30 i Shell Helix Ultra 5W-30. Jednocześnie użycie oleju z Rafinerii w Jaśle pozwoliło na uzyskanie najwyższego momentu obrotowego (Nm) oraz najniższej temperatury w testowanym silniku.
- Testy na Politechnice Krakowskiej wykazały, że olej Revline nie ustępuje produktom uznanych producentów. Co więcej, przewyższamy konkurencję w tak kluczowych dla samochodu parametrach, jak moc silnika czy maksymalny moment obrotowy – mówi Wojciech Mora, Prezes Zarządu Rafinerii w Jaśle - Nasza przewaga nad konkurencją wynika między innymi z tego, że jako niezależny producent do każdej partii produkowanego oleju możemy wybrać najlepsze w naszej ocenie bazy olejowe i pakiety jakościowe. Konkurencja zazwyczaj stosuje własne bazy olejowe lub związana jest długookresowymi umowami z wąską grupą dostawców. Wyniki testów to potwierdzenie wewnętrznych badań pozwalających na uzyskanie najlepszej w naszych warunkach technologii, którą nazwaliśmy M-Active. To aktywne molekuły, które przylegają do metalowych części silnika zapewniając lepszą ochronę. Użycie M-Active aktywuje moc silnika, utrzymuje jego parametry na wysokim poziomie i w konsekwencji poprawia osiągi samochodu – dodaje.
Marek Fajferek, Dyrektor ds. rozwoju produktu i marketingu Rafinerii w Jaśle:
-Testy pokazały, że silnik smarowany olejem Revline Ultra Force 5W30 wykorzystuje swoją optymalną moc, dzięki zmniejszeniu strat podczas pracy jednostki silnikowej. Przewaga wynika z generowania większej siły przenoszonej na wał pojazdu. Pośrednio wpływa to na uzyskanie lepszego momentu obrotowego i dynamikę samochodu. W zakresie emisji spalin nie wystąpiły żadne znaczące różnice pomiędzy olejem Revline i testowanymi produktami konkurencji. Wynik testów oznacza, że dzięki użyciu oleju Revline jazda samochodem może być bardziej dynamiczna.
Potwierdzeniem skuteczności technologii M-Active, stosowanej w produkcji olejów Revline są badania przeprowadzone na Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie w obecności olejów Revline Ultra Force 10W-40, Shell Helix 10W-40 oraz Total Quartz 10W-40, w temperaturze 90°C. Badano współczynnik tarcia w ślizgowym styku smarowanym olejem. W grupie olejów 10W-40 najmniejsze opory podczas tarcia stwierdzono w obecności oleju Revline 10W-40.
Marek Fajferek:
Badania oleju Revline Ultra Force 10W-40 na AGH w Krakowie potwierdzają skuteczność technologii M-Active. M-Active to aktywne molekuły, które dzięki swojej unikalnej fizykochemii przylegają do metalowych części silnika zapewniając lepszą ochronę i warunki pracy. W badaniu okazało się, że olej Revline Ultra Force 10W-40, dzięki swojej unikalnej formule, tworzy film olejowy najbardziej odporny na czynniki zewnętrzne, przez co opory tarcia są mniejsze niż w przypadku olejów konkurencji w tej samej klasie jakościowej i lepkościowej.
Sześć faktów o testach na Politechnice Krakowskiej i AGH
-
Celem badań porównawczych przeprowadzonych w Instytucie Pojazdów Samochodowych i Silników Spalinowych na Politechnice Krakowskiej było porównanie wybranych parametrów pracy silnika samochodu smarowanego olejami Revline Ultra Force z produktami marek Castrol, Total, oraz Shell dostępnymi na rynku polskim.
-
Testy porównawcze zostały wykonane dla syntetycznego oleju silnikowego Revline Ultra Force 5W-30 C3 opartego o technologię M-Active i produktów Castrol EDGE 5W-30, Total Quartz INEO MC3 5W-30 i Shell Helix Ultra 5W-30
-
Zakres badań obejmował maksymalną moc silnika, maksymalny momentu obrotowy, temperaturę oleju w misce olejowej oraz skład spalin dla różnych rodzajów olejów zastosowanych w silniku samochodu badawczego.
-
Do testów na Politechnice Krakowskiej wykorzystano samochód osobowy Ford Fiesta wyposażony w silnik z zapłonem iskrowym o pojemności 1242cm3 o mocy 60KM,
-
Badania lepkościowe na Akademii Górniczo-Hutniczej wykonano w obecności olejów w klasie lepkościowej 10W-40 – Revline Ultra Force 10W-40, Shell Helix 10W-40 oraz Total Quartz 10W-40, w temperaturze 90°C na tribotesterze typu kula-tarcza, który wyposażony jest w komorę grzewczą do prowadzenia procesu tarcia w podwyższonej temperaturze.
-
Na AGH badano współczynnik tarcia pary stal S355 – stal 100Cr6 w ślizgowym styku smarowanym olejami
5W-30 oraz 10W-40. Okazało się, że najlepsze właściwości smarne wykazują oleje klasy 5W-30 i podczas tarcia z ich udziałem współpraca była najbardziej stabilna, ale same badania nie wykazały drastycznych różnic, a współczynnik tarcia praktycznie jest jednakowy i różnica jest prawie niewykrywalna. W grupie olejów 10W-40 najmniejsze opory podczas tarcia stwierdzono w obecności oleju Revline 10W-40.
Komentarze (0)