Silniki samochodów są stale udoskonalane i obecnie przy niewielkich rozmiarach cechuje je bardzo wysoka moc. Oznacza to jednak, że tworzy się w nich bardzo wysokie ciśnienie. Wraz z rozwojem silników powstają punkty styku ze zwiększonym tarciem, pojawiające się na mikrosekundy i przesuwające się po całym silniku, gdy dostarcza on moc. Suma takich punktów styku może zmniejszyć moc silnika nawet o 10%.
Pełne wykorzystanie możliwości zapewnianych przez współczesne samochody jest jednak możliwe m.in. dzięki zastosowaniu odpowiedniego oleju. Castrol EDGE z Fluid Titanium to najmocniejszy i najbardziej zaawansowany olej marki, który jest w stanie fizycznie zmienić swoją strukturę na poziomie molekularnym. Pod wpływem wysokiego ciśnienia staje się mocniejszy w miejscach pod obciążeniem, zachowując dystans pomiędzy metalowymi powierzchniami i zmniejszając tarcie. Kiedy ciśnienie spada, olej wraca do stanu płynnego. Castrol EDGE z Fluid TITANIUM aż o 20% redukuje tarcie zmniejszające osiągi*. Nowością Castrol są oleje dedykowane do samochodów francuskich, ze szczególnym uwzględnieniem Renault – to efekt współpracy bp i Castrol z Renault F1® Team w Formule 1. Olej Castrol EDGE 0W-40 R z normą RN 17 RSA został stworzony z myślą o najbardziej wysilonych silnikach Renault R.S. i Alpine.
Z jeszcze większymi obciążeniami musi poradzić sobie olej w silnikach supersamochodów. W tym celu powstał Castrol EDGE SUPERCAR, który jest bardziej wytrzymały, zmniejsza tarcie i zapewnia większą wytrzymałość silnika Dzięki temu możliwe jest uwolnienie maksymalnej mocy silnika i optymalizacja osiągów. Olej został przetestowany w supersamochodach wykorzystujących najnowocześniejsze osiągnięcia branży motoryzacyjnej, Olej zalecany jest również do stosowania w pojazdach o wysokich osiągach podczas codziennej jazdy.
* Średnio, w zaokrągleniu do liczby całkowitej. W porównaniu do tego samego oleju bez technologii Fluid TITANIUM. Testom poddano produkty stanowiące 75% sprzedaży Castrol w 2017 r.
źródło: Castrol
Komentarze (0)