Przeprowadzenie wymiany oleju w skrzyni biegów określa przebieg kilometrów. W zależności od typu i modeli skrzyni biegów waha się on w granicach od 30 000 km do 100 000 km (informacje zawarte są w książce obsługi pojazdu lub można je uzyskać u mechanika, który dysponuje specjalnymi programami serwisowymi). Podane zakresy są uśrednione dla samochodów poruszających się w cyklu trasa – ruch uliczny. Dla aut, które jeżdżą jedynie w mieście i dodatkowo są mocno eksploatowane, okresy pomiędzy wymianami powinny być skracane. Niejednokrotnie zdarza się, że kierowcy, ale także i mechanicy, zapominają o konieczności wymiany olejów przekładniowych. Przy wielokrotnym przekroczeniu dozwolonego okresu serwisowania po przyjeździe do warsztatu i okręceniu korka okazuje się, że w skrzyni prawie nie ma płynu – znajduje się on w śladowej ilości kilku kropel. Nie trzeba tłumaczyć, jakie są skutki podobnych niedopatrzeń. Części mechaniczne pozbawione filmu olejowego rysują się i zacierają wzajemnie. Brak smarowania w połączeniu z tarciem powodują nieodwracalne zmiany, a jedynym wyjściem jest wymiana całego elementu. Nie należy zatem doprowadzać do takich zaniedbań. Jako że olejów przekładniowych nie powinno się wymieniać samodzielnie, poza specjalistycznymi warsztatami, przy każdej wizycie w serwisie powinno się poprosić mechanika o sprawdzenie poziomu oleju i okresu od ostatniej wymiany. Takie działanie zabezpieczy nie tylko cały układ, zapewniając mu sprawne działanie przez długi czas, ale także portfel kierowcy.
Firma K2 oferuje K2 Matic – ATF II D – wysoce nowoczesny olej przeznaczony do automatycznych skrzyń biegów, w których wymagany jest poziom jakości DEXRON II D. Unikalna receptura tego oleju została opracowana z wykorzystaniem najnowszej technologii ,,NANOTECH’’. Specjalnie wyselekcjonowane oleje bazowe i dodatki uszlachetniające zapewniają dłuższą żywotność przekładni, łagodniejszą zmianę biegów oraz minimalizują ryzyko powstawania wycieków.
Firma K2 oferuje K2 Matic – ATF II D – wysoce nowoczesny olej przeznaczony do automatycznych skrzyń biegów, w których wymagany jest poziom jakości DEXRON II D. Unikalna receptura tego oleju została opracowana z wykorzystaniem najnowszej technologii ,,NANOTECH’’. Specjalnie wyselekcjonowane oleje bazowe i dodatki uszlachetniające zapewniają dłuższą żywotność przekładni, łagodniejszą zmianę biegów oraz minimalizują ryzyko powstawania wycieków.
Komentarze (0)