ReklamaB1 - prenumerata NW podstrony

Paliwa i oleje

Paliwa i oleje

2 miesiące temu  05.06.2019, ~ Administrator   

Olej ze szczególną ochroną dla turbosprężarki?
Strona 1 z 2

Zgodnie z przepisami UE do 2021 r. wszystkie pojazdy muszą emitować mniej niż 95 g/km CO2[1]. W unijnych przepisach zwrócono uwagę na to, że producenci samochodów coraz częściej postrzegają nowoczesne silniki jako sposób na zmniejszenie śladu węglowego. Wysokowydajne silniki są jednak podatne na usterki i awarie. Dlatego Dział Olejowy Shell wprowadził do oferty olej Shell Helix 0W, który z jednej strony pomaga producentom OEM osiągnąć docelowy poziom emisji, a z drugiej chroni silniki przed poważnymi awariami.

Obecnie niemal 70% nowych pojazdów sprzedawanych w Europie jest wyposażonych w turbosprężarki[2], a jak wynika z badań, do 2022 r. zostanie wyprodukowane około 62,5 miliona takich pojazdów[3], co stanowi odpowiedź producentów na przepisy UE. Zgodnie z przepisami UE do 2021 r. wszystkie pojazdy muszą emitować mniej niż 95 g/km CO2[4]. Termin wyznaczony w przepisach będzie dla producentów decydującym momentem. Z tego powodu widoczna jest tendencja downsizingu silników w celu ograniczenia emisji CO2 poprzez mniejsze zużycie paliwa, podczas gdy wyposażanie pojazdów w turbosprężarki ma zapobiegać obniżeniu wydajności.

Rozwiązanie dla silników w ekstremalnych warunkach

Downsizing oznacza jednak, że warunki pracy silników są znacznie bardziej wymagające. Ekstremalne temperatury i wysokie ciśnienie sprawiają, że kompaktowe silniki z turbodoładowaniem są podatne na usterki, w tym poważne awarie.

Z myślą o tych wymagających warunkach firma Shell stworzyła gamę produktów o niskiej lepkości, Shell Helix Ultra 0W, zaprojektowaną, aby chronić silniki i pomóc producentom OEM, mechanikom oraz kierowcom osiągnąć docelowy poziom emisji. Turbosprężarka wykonuje ponad 150 000 obrotów na minutę i może osiągnąć temperaturę do 1 000°C[5]. Opracowana naukowo formuła oleju Shell Helix 0W nie tylko gwarantuje utrzymanie niskiej temperatury silnika. Służy także jako smar do łożysk turbosprężarki, zapobiegając zatorom, które mogą prowadzić do uszkodzenia turbosprężarki.

Nawet o 3% niższe zużycie paliwa i zapobieganie LSPI

Ponadto formuła Shell Helix Ultra 0W o niskiej lepkości i niskim współczynniku tarcia pozwala zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 3%[6], ograniczając tym samym ślad węglowy. Korzystanie z gamy produktów pozwala zmniejszyć emisję CO2 aż o 70 kilogramów rocznie przy średnim rocznym przebiegu 14 500 km[7]. Aby lepiej to zobrazować, jest to taka sama ilość, jaka powstaje po zaparzeniu 7 000 filiżanek kawy[8].

Poleć innym

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 2

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 1
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 1
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony