Paliwa i oleje

Paliwa i oleje

ponad rok temu  17.10.2019, ~ Administrator - ,   Czas czytania 4 minuty

Olejowe potrzeby nowoczesnych silników

Formuła olejów silnikowych Shell Helix Ultra o niskiej lepkości i niskim współczynniku tarcia pozwala zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 3%

Strona 1 z 2

Pierwszym krokiem prowadzącym do nowoczesnych i wydajnych jednostek napędowych jest tzw. downsizing. Aby silniki mimo miniaturyzacji miały większą moc i jednocześnie charakteryzowały się wysoką efektywnością paliwową oraz niską emisją spalin, producenci coraz częściej uzupełniają je o turbodoładowanie. Takie silniki narażone są na ekstremalne ciśnienie i bardzo wysokie temperatury. 

Odpowiadając na potrzeby rynku, Shell rozszerzył swoją ofertę o syntetyczne oleje silnikowe o niskiej lepkości Shell Helix Ultra 0W-XX. Produkty zostały zaprojektowane tak, by zapewniały optymalny poziom ochrony jednostki napędowej i jej kluczowych elementów oraz możliwie najwyższe osiągi, a użytkownicy nowoczesnych silników nie martwili się o ich utrzymanie. 
 
Optymalna ochrona turbosprężarki
Do podstawowych funkcji turbosprężarki należy polepszenie osiągów samochodu tak, aby można było poruszać się nim szybciej i pewniej, a także zmniejszenie emisji substancji szkodliwych. Obecnie ten element jest jednym z istotniejszych komponentów nowoczesnego silnika. Warunki pracy współczesnych turbosprężarek są bardzo ciężkie – wysokie prędkości obrotowe, nawet powyżej 200 tysięcy obrotów na minutę, temperatura spalin w jednostkach napędowych z zapłonem samoczynnym do 700°C, w przypadku silników o zapłonie iskrowym do 1000°C! Dlatego silniki wyposażone w turbosprężarkę wymagają wyjątkowej ochrony, a co za tym idzie – stosowania syntetycznych olejów silnikowych najwyższej jakości i ich regularnej wymiany wraz z filtrami (zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu). 

Środek smarny w turbosprężarce spełnia wiele funkcji, m.in. smaruje promieniowe i osiowe łożyska ślizgowe, stanowi barierę termiczną dla przepływu ciepła z turbiny do sprężarki czy usuwa zanieczyszczenia. Nieprawidłowości w pracy tego układu czy użytkowanie oleju silnikowego niskiej jakości może przyczynić się do uszkodzenia turbosprężarki. Oleje silnikowe Shell Helix Ultra 0W zostały opracowane tak, aby zapewnić możliwie najlepsze zabezpieczenie tego elementu – chronią części silnika w temperaturze sięgającej nawet 1000°C! Cechuje je odporność na utlenianie w wysokich temperaturach pracy i zdolność do przeciwdziałania tworzeniu się osadów na najważniejszych częściach turbosprężarki oraz silnika. 

Czysty silnik i długotrwałe osiągi
Jedną z kluczowych ról, jaką powinien spełniać olej silnikowy, jest usuwanie nagarów i szlamów oraz zapobieganie zatorom – wszelkie zanieczyszczenia mają bardzo niekorzystny, a nawet destrukcyjny wpływ na działanie jednostki napędowej. Istotną funkcję w utrzymaniu „sterylnych” warunków wewnątrz silnika odgrywa czystość środka smarnego. Decyduje o niej głównie jakość bazy olejowej, która stanowi od 75 do 90% produktu, w zależności od formulacji. 
Oleje silnikowe Shell Helix Ultra 0W-XX wytwarzane są z zastosowaniem rewolucyjnej technologii Shell PurePlus. To opracowany przez Shell przełomowy proces, który umożliwia uzyskiwanie z gazu ziemnego krystalicznie czystego oleju bazowego, niezawierającego praktycznie żadnych zanieczyszczeń obecnych w ropie naftowej. Produkty wytwarzane w tej technologii pomagają zachować optymalną czystość silnika, zbliżoną do fabrycznej,1 a także doskonałą stabilność lepkości w wysokich temperaturach pracy. Odpowiednie dodatki wspierają zabezpieczenie jednostki napędowej i jej elementów. Przyczyniają się do redukcji procesów osadzania się szlamów, wpływają na neutralizację zagrażających jej kwasów i wspomagają ochronę przed korozją.

Niższe zużycie paliwa
Formuła olejów silnikowych Shell Helix Ultra o niskiej lepkości i niskim współczynniku tarcia pozwala zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 3%.2 Oleje te są rzadsze i czystsze, a tym samym mniej podatne na parowanie, dzięki czemu stale utrzymują niską lepkość. W efekcie tarcie jest mniejsze, spada również zużycie paliwa, co z kolei może przynieść oszczędności już od momentu uruchomienia silnika. Dzięki Shell Helix Ultra 0W użytkownik zyskuje większą moc i osiągi z każdym napełnieniem baku. Dlatego oleje silnikowe Shell Helix Ultra 0W-XX są najlepszym wyborem nie tylko dla wiodących producentów samochodów w Europie, ale także dla zespołów BMW Motorsport i Hyundai Motorsport, których partnerem jest Shell.

Ograniczenie emisji dwutlenku węgla3
Kierowcy, wybierając w pełni syntetyczny olej silnikowy o niskiej lepkości, pomagają ograniczyć emisję dwutlenku węgla. Przy średnim rocznym dystansie 14 500 km oleje Shell Helix Ultra 0W mogą zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 3%, co odpowiada około 70 kg CO2. Aby lepiej to zobrazować, jest to ilość, którą można wytworzyć, parząc 7000 filiżanek kawy.

Rozwiązania stosowane w nowoczesnych silnikach i normy środowiskowe znacząco zwiększyły potrzebę stosowania wysokiej jakości olejów. Współcześnie produkowane auta wymagają używania środków smarnych stworzonych przy zastosowaniu innowacyjnych technologii i rozwiązań, które utrzymują silnik w dobrym stanie i zapewniają odpowiednie smarowanie przez długie godziny jazdy.

GALERIA ZDJĘĆ

Oleje silnikowe Shell Helix Ultra 0W-XX wytwarzane są z zastosowaniem rewolucyjnej technologii Shell PurePlus

Komentarze (0)

dodaj komentarz
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony