ReklamaBilbord - Osram 04.11-30.11 Kamila

Paliwa i oleje

Paliwa i oleje

29 dni temu  17.10.2019, ~ Administrator   

Olejowe potrzeby nowoczesnych silników

Formuła olejów silnikowych Shell Helix Ultra o niskiej lepkości i niskim współczynniku tarcia pozwala zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 3%

Strona 1 z 3

Pierwszym krokiem prowadzącym do nowoczesnych i wydajnych jednostek napędowych jest tzw. downsizing. Aby silniki mimo miniaturyzacji miały większą moc i jednocześnie charakteryzowały się wysoką efektywnością paliwową oraz niską emisją spalin, producenci coraz częściej uzupełniają je o turbodoładowanie. Takie silniki narażone są na ekstremalne ciśnienie i bardzo wysokie temperatury. 

Odpowiadając na potrzeby rynku, Shell rozszerzył swoją ofertę o syntetyczne oleje silnikowe o niskiej lepkości Shell Helix Ultra 0W-XX. Produkty zostały zaprojektowane tak, by zapewniały optymalny poziom ochrony jednostki napędowej i jej kluczowych elementów oraz możliwie najwyższe osiągi, a użytkownicy nowoczesnych silników nie martwili się o ich utrzymanie. 
 
Optymalna ochrona turbosprężarki
Do podstawowych funkcji turbosprężarki należy polepszenie osiągów samochodu tak, aby można było poruszać się nim szybciej i pewniej, a także zmniejszenie emisji substancji szkodliwych. Obecnie ten element jest jednym z istotniejszych komponentów nowoczesnego silnika. Warunki pracy współczesnych turbosprężarek są bardzo ciężkie – wysokie prędkości obrotowe, nawet powyżej 200 tysięcy obrotów na minutę, temperatura spalin w jednostkach napędowych z zapłonem samoczynnym do 700°C, w przypadku silników o zapłonie iskrowym do 1000°C! Dlatego silniki wyposażone w turbosprężarkę wymagają wyjątkowej ochrony, a co za tym idzie – stosowania syntetycznych olejów silnikowych najwyższej jakości i ich regularnej wymiany wraz z filtrami (zgodnie z zaleceniami producenta pojazdu). 
Środek smarny w turbosprężarce spełnia wiele funkcji, m.in. smaruje promieniowe i osiowe łożyska ślizgowe, stanowi barierę termiczną dla przepływu ciepła z turbiny do sprężarki czy usuwa zanieczyszczenia. Nieprawidłowości w pracy tego układu czy użytkowanie oleju silnikowego niskiej jakości może przyczynić się do uszkodzenia turbosprężarki. Oleje silnikowe Shell Helix Ultra 0W zostały opracowane tak, aby zapewnić możliwie najlepsze zabezpieczenie tego elementu – chronią części silnika w temperaturze sięgającej nawet 1000°C! Cechuje je odporność na utlenianie w wysokich temperaturach pracy i zdolność do przeciwdziałania tworzeniu się osadów na najważniejszych częściach turbosprężarki oraz silnika. 

Poleć innym

GALERIA ZDJĘĆ

Oleje silnikowe Shell Helix Ultra 0W-XX wytwarzane są z zastosowaniem rewolucyjnej technologii Shell PurePlus

Jak się czujesz po przeczytaniu tego artykułu ? Głosów: 1

  • 0
    ZADOWOLONY
  • 0
    ZASKOCZONY
  • 0
    POINFORMOWANY
  • 0
    OBOJĘTNY
  • 0
    SMUTNY
  • 0
    WKURZONY
  • 1
    BRAK SŁÓW

Komentarze (0)

dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz podać wynik
    Nie ma jeszcze komentarzy...
do góry strony